گوناگون

شوراهای اسلامی در سلامت اداری شهرداری ها نقش تعیین کننده ای دارند

81144126 5660649

به گزارش ایرنا، حسین فیروزی روز سه شنبه در همایش تخصصی آموزشی شوراهای استان کردستان افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها باید با بکارگیری توان و تخصص خود و ارتباط نزدیکی که با مردم دارند برخی مسایل و مشکلات و بی اعتمادی مردم نسبت به شهرداری را رفع کنند.

وی بیان کرد: شورای اسلامی به عنوان معتمدین مردم به راحتی به بسیاری از مسایل و مشکلات شهری دسترسی دارند و برای رفع آن باید یاور و حامی شهرداری ها باشند.

فیروزی شناخت از جایگاه شوراها را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: اهمیت نقش و شناخت ظرفیت ها و استفاده حداکثری مردم و نهادهای دولتی از ظرفیت شورا جز با شناخت این نهاد میسر نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با یادآوری شعار سال تصریح کرد: با عنایت به این نامگذاری توجه جامعه و نخبگان به موضوع مدیریت به منظور توسعه کشور بیش از پیش جلب می شود.

وی شورای شهر را تجلی اراده مردم در مدیریت دانست و گفت: طبیعی است نگاه ها به سمت مدیریت جهادی و اثربخشی مدیریت در شورا جلب می شود.

وی شورا را تجلی اراده و خواست مردم و مصداق مردم سالاری ذکر کرد و گفت: با توجه به خاستگاه شورا لازم است به آزادی، حقوق و نظارت مردم توجه بیشتری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه آزادی باید جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا کند، تصریح کرد: مردم باید امکان ابراز نظر در مدیریت کشور را داشته باشند و شوراها وظیفه دارند در راستای احترام به حقوق مردم تلاش کنند.

فیروزی با تاکید بر اینکه شوراها مسوول سیاستگذاری هستند، گفت: با این حال اجرای خوب و اثربخش متأثر از برنامه ریزی مطلوب است و برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که حقوق مردم در فرآیندهای اداری ضایع نشود.

وی بر لزوم هزینه کرد درآمدها به صورت شفاف تأکید کرد و گفت: شفافیت از موضوعاتی است که احترام به حقوق مردم را ثابت می کند و به همین دلیل این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: آنجه موجب بروز اختلاف و چند دستگی در شوراها می شود نبود شناخت است و اگر همه اعضا به صورت کارشناسانه وارد مباحث شوند اختلاف نظر به وجود نمی آید.

همایش تخصصی شوراهای اسلامی استان کردستان به مدت دو روز با حضور اساتید برجسته در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان در حال برگزاری است.

در کشور 110 هزار و در استان کردستان پنج هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شورا نامگذاری شده است.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا