گوناگون

شوراها با همدلی برای خدمت به مردم گام بردارند/ ضرورت نظرسنجی پیرامون عملکرد شوراها

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح سه شنبه در نشستی با فرماندار شهرستان سمنان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای سمنان، در دفتر خود با بیان اینکه نداشتن همدلی باعث ضربه زدن به شوراها می شود، افزود: هدف از تشکیل شوراها پیشرفت شهر، شهرستان، روستا، عمران و آبادانی و نظم است که اگر وحدت، انسجام و همدلی وجود نداشته باشد، دست یافتن به اهداف میسر نخواهد بود.

وی خدمت بی منت به مردم را عبادت خواند و با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس شوراهای اسلامی، یاد و خاطره امام راحل (ره) و دور اندیشی و تدبیر بلند ایشان در واگذاری امور و مدیریت کشور به مردم را عامل پیروزی و موفقیت و اقتدار ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون دانست.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: هدایت کشور و اعتقاد مقام معظم رهبری نیز به شورا ضمن مشارکت بیشتر مردم در تصمیم سازی ها و رفع مشکلات، رضایت عمومی مردم را هم به همراه داشته است.

شوراهای اسلامی با نظرسنجی از مردم عملکرد خود را ارزیابی کنند

آیت الله شاهچراغی اظهار داشت: شوراهای اسلامی باید یک نظرسنجی در سطح شهر و روستاها انجام دهند و بررسی و ارزیابی عملکرد خود را از مردم داشته باشند که این مساله بهترین راهنما برای پیشبرد کارها، برنامه ها و اهداف شوراها است.

وی با بیان اینکه نداشتن همدلی باعث ضربه زدن به شوراها می شود، گفت: هدف از تشکیل شوراها پیشرفت شهر، شهرستان، روستا، عمران و آبادانی و نظم است که اگر وحدت، انسجام و همدلی وجود نداشته باشد، دست یافتن به اهداف میسر نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تفاهم، وحدت و تعامل پرهیز از سیاست زدگی و دوری از اختلاف و به طور کلی حرکت در مسیر ولایت عامل موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی یکی از مشکلات در جامعه ما محسوب می‌شود، توجه به مبانی و اصول فرهنگ دینی به استحکام پایه‌های نظام می‌انجامد به همین دلیل باید مشورت در موضوعات فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

خدمت به مردم و ایجاد رضایت عمومی اقدامی بزرگ در بخش فرهنگ است

وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: شوراهای اسلامی در تحقق شعار امسال وظیفه ای سنگین دارند و خدمت به مردم و ایجاد رضایت عمومی خود اقدامی بزرگ در بخش فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله شوراها با جمهوری اسلامی پیوند خورده زیرا جمهوری به معنای مردمی بودن است و شوراها نیز منتخبان مردم هستند و این شوراها باید زمینه ترویج وگسترش فرهنگ اسلامی را در شهرها و روستا ها احیا کنند.

آیت الله شاهچراغی اجرای قانون شوراها را امری ضروری دانست و گفت: کسانی که منتخب مردم هستند این قانون را اجرا و راه را برای شکوفایی و پیشرفت در این استان هموار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شوراها نباید از مراجعه مردم به شوراها خسته شوند گفت: فعالیت شوراها باید رضایت عمومی مردم را به همراه داشته باشد.

امام جمعه سمنان از شهردار این شهر خواست تا با اولویت دادن مشکلات شهری در خصوص پیگیری حل مشکل پارکینگ خودروهای شخصی، بهسازی معابر و آسفالت شهر و ارتقای نظافت عمومی شهر و بویژه توجه به ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش بیشتری کند.

شوراها پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این نشست گفت: شوراها پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و با ایجاد تعامل و همدلی و انتقال مشکلات به آنها می توانند در توسعه و پیشرفت روستاها تاثیرگذار باشند.

 حسن سعدالدین با اشاره به عملکرد هفت ماهه شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: 154 نفر در این شهرستان به عنوان منتخبان مردم در شوراهای اسلامی و شهر و روستا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هشت اصل از قانون اساسی به شوراها اختصاص دارد تصریح کرد: این امر نشان دهنده اهمیت و نقش شوراها در مدیریت کشور است.

فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه شوراها منشا خدمت به مردم هستند گفت: برخلاف عرف تنها وظیفه انتخاب شهردار مهمترین وظیفه شوراها نیست و بر اساس قانون شوراها می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی بهداشتی رفاهی و … به مردم خدمت کنند.

سعدالدین در خصوص پیش بینی نزدیک به 200 میلیارد تومان بودجه شهرداری سمنان در سال 93 که 70 درصد از آن به بخش عمرانی اختصاص داده شده است گفت: با توجه به سه محور توسعه شهرستان، آموزش عالی، صنعت و گردشگری شورای شهر می تواند با فراهم سازی بستر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در ایجاد زیرساخت های لازم در بخش گردشگری درآمد زایی لازم را برای تحقق این بودجه عملیاتی کند.

رشد 85 درصدی بودجه شهر سمنان

رئیس شورای شهر سمنان هم در این نشست تدوین بودجه سالجاری شهرداری سمنان را از اقدامات این شورا خواند و گفت: این بودجه با 85 درصد رشد یک هزار و 930 میلیارد ریال پیش بینی شد.

عباس آلبویه ضمن اشاره به پیش بینی یک هزار و 930 میلیارد ریالی بودجه شهرداری این شهر اظهار داشت: باید وضعیت شهر با مراکز استانها سنجیده شود.

وی از ترسيم چشم‌انداز فعاليت‌هاي چهار ساله شهرداري سمنان به عنوان يكي از مهمترين فعاليت‌هاي شوراي چهارم شهر از ابتداي فعاليت آن تاكنون خبر داد.

رئيس شوراي اسلامي شهر سمنان، انتخاب شهردار را به عنوان مهمترين اقدام دوره چهارم شوراي اسلامي شهر سمنان قبل از آغاز رسمي فعاليت آن برشمرد.

آل بویه با بيان اينكه شهرداري‌ها كمك‌هاي زيادي به دولت مي‌كنند بيان كرد: اطلاع دقيق اعضاي شوراي اسلامي شهر سمنان از ميزان واحدهاي فعال در بخش صنعت و مقدار ماليات ارزش افزوده اخذ شده از صنعت و صنوف، ما را در برنامه‌ريزي بهتر براي شهر كمك مي‌كند.

وی با بیان عملکرد این شورا در هفت ماه نخست از فعالیت آن گفت: برنامه ریزی شهری بر مبنای چشم انداز 20 ساله با برش شهرستانی از اولویت های این شورا بوده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر سمنان خاطرنشان کرد: سمنان شهری در بین هشت استان بزرگ است و باید برای رشد توسعه شهری بیش از پیش تلاش کند و بودجه سال 93 نیز عملیاتی و با این هدف تعیین شده است.

آل بویه گفت: در سال جاری قریب 40 میلیارد ریال بودجه برای طرح های مشارکت مردمی منظور شده است و این پروژه ها بیشتر برای مناطق کمتر توسعه یافته و بافت قدیم پیش بینی شده و به مشارکت کننده ها در این مناطق امتیازات ویژه نظر تخفیف در عوارض، اعطای تراکم و … داده می شود.

رئیس شورای شهر سمنان در خاتمه با اشاره به اهمیت خدمت صادقانه و با تمام وجود مسئولان برای مردم گفت: مردم شایسته بهترین خدمات هستند و هر چه برای رفاه و آرامش مردم فعالیت شود باز هم کم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا