گوناگون

فرهنگ كار بايد در جامعه تقويت شود/ پيگيري جدي استانداري براي تحقق مطالبات صنفي كارگران

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد ميرمحمدي در جمع تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي استان يزد به مناسبت هفته كارگر اظهار داشت: ميان يك فرد كارگر و فرد بيكار بايد از نظر اجتماعي تفاوت هايي وجود داشته باشد و منزلت اجتماعي اين افراد بايد با يكديگر تفاوت داشته باشد.

وي بيان كرد: برخي افراد با وجود توانايي انجام كار و وجود فرصت‌هاي شغلي به بهانه اينكه كار در شان آنها نيست، تن به كار نمي‌دهند اما عده ديگري از هيچ تلاش و كار و كوششي براي كسب روزي حلال و تامين مايحتاج خانواده هاي خود دريغ نمي كنند.

ميرمحمدي عنوان كرد: ميان اين دو قشر تفاوت وجود دارد و بايد ضمن تقويت فرهنگ كار و تلاش در استان يزد، ميان منزلت اجتماعي اين افراد تفاوت قائل بود.

وي بيان كرد: شخصي كه تن به كار نمي دهد بايد درك كند كه كار و كسب روزي حلال، هرچه كه باشد، به خودي خود ارزشمند است و ديدگاه‌هاي جامعه نيز بايد نسبت به برخي كارها عوض شود.

نگاه جامعه بايد به فرد بيكار و افراد ساعي و تلاشگر متفاوت باشد

استاندار يزد عنوان كرد: شخص بيكاري كه براي او فرصت شغلي وجود دارد، بايد درك كند در جامعه جايگاه و احترامي ندارد اما نگاه جامعه نيز بايد به نحوي باشد كه همين فرد بيكار به محض آنكه شاغل شد، در اجتماع ارزش و حرمت پيدا كند.

IMG12585156

وي با بيان اينكه عده‌اي حاضر نيستند براي امرار معاش و كسب درآمد تلاش كنند، گفت: يزد شهر مردمان سختكوش و ساعي است و به اين امر شهره است و اكنون نبايد جايگاه انسان هايي باشد كه تنها به دنبال كارهاي آسان و بي دردسر هستند.

استاندار يزد بر تقويت فرهنگ كار در جامعه تاكيد كرد و افزود: هفته كارگر فرصت خوبي براي تقويت اين فرهنگ است و لازم است همايش ها و گردهمايي هايي كه به اين مناسبت در استان يزد برگزار مي شود،‌ مهمترين خروجي آن تقويت فرهنگ كار و ارتقا منزلت اجتماعي كارگران باشد.

خود را موظف به احقاق حقوق همه افراد جامعه مي دانيم

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي از مطالباتي كه از سوي مسئولان تشكل‌ها و انجمن هاي كارگري استان يزد مطرح شد، اظهار داشت: ما نماينده دولت در استان يزد هستيم و خود را موظف به احقاق حقوق همه افراد مي دانيم و در اين مسير از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد.

ميرمحمدي با تاكيد بر اينكه مطالبات حقوق كارگري در چارچوب قانون امري ضروري و انكارناپذير است، اظهار داشت: شايسته است اين مطالبات در قالب تشكل‌ها مطرح شود.

تشكل هاي كارگري نقطه قوت استان يزد

وي، تشكل‌هاي كارگري را نقطه قوت استان يزد دانست و بيان كرد: ما براي نظرات همه تشكل ها ارزش و احترام قائليم.

IMG12590120

استاندار يزد همچنين تاكيد كرد: مطالبات اگر بر پايه تصميم و درخواست جمعي باشد، زودتر به نتيجه مي‌رسد و تصميم گيري‌هاي منطقي‌تري در اين زمينه انجام مي شود.

وي افزود: طبیعی است وقتی جمعی از کارگران در قالب یک تشکل سازمان یافته و هدفمند به همفکری و هم اندیشی بپردازند، نتايج و تصميم هاي آنها منطقی تر از تصمیمات فردی خواهد بود.

ميرمحمدي ابراز امیدواری کرد: مطالبات جامعه کارگری استان يزد به صورتی مناسب جمع بندی شده و به نمایندگان مجلس منعکس شود تا آنها نیز این موارد را در وضع قوانین لحاظ کنند و دست دولت در زمینه اجرای قوانین باز باشد و اعتبارات لازم براي پیشبرد امور در نظر گرفته شود .

تامين منافع مشترك ميان كارگر و كارفرما مدنظر تشكل هاي كارگري باشد

وي همچنين ابراز اميدواري كرد: مطالبات جامعه كارگري به نحوي باشد كه هم نفع كارگران و هم نفع كارفرمايان را به دنبال داشته باشد تا از اين تعامل به پيشرفت و توليد بهتر دست پيدا كنيم.

ميرمحمدي تصريح كرد: هرچه منافع مشترك كارفرمايان و كارگران بيشتر باشد، ضمن اينكه روابط ميان آنها برادرانه تر مي شود، منافع ملي نيز تامين مي شود.

استاندار يزد، روابط كارگران و كارفرمايان در استان يزد را روابطي دوستانه و برادرانه خواند و اظهار داشت: گرچه در برخي موارد مشكلات و منفعت‌طلبي‌ها و سوءاستفاده‌هايي از سوي كارفرمايان در برخي از واحدهاي توليدي و صنعتي انجام مي شود اما در مجموع روابط كارگري و كارفرمايي در استان يزد مطلوب است.

وي عنوان كرد: متاسفانه در برخي واحدها كه البته تعداد آنها بسيار محدود است، شاهد بوده ايم كه كارفرمايي برای منفعت شخصی یا بهره مندی از رانت، یک واحد تولیدی و صنعتی را تعطیل و کارگران را تشویق به تحصن كرده تا از این رهگذر مشکل خود را حل کند.

استاندار يزد تاكيد كرد: پيگيري هاي لازم براي احقاق حقوق كارگران چنين واحدهايي انجام مي شود و مراجع قانوني نيز با چنين مواردي كه البته نادر است، برخورد خواهد كرد.

وي با بيان اينكه از كارفرمايان خواسته ايم تا براي حمايت از حقوق كارگران و تحقق خواسته‌هاي آنها بي‌توجه نباشند، عنوان كرد: برخي خواسته هاي كارگران كوچك است و اگر همين خواسته هاي كوچك محقق شود، نتايج بسيار مطلوبي خواهد داشت.

آمادگي استانداري يزد براي پيگيري و حمايت از مطالبات رفاهي كارگران

استاندار يزد همچنين بر ارتقا امكانات رفاهي كارگران در استان يزد تاكيد كرد و ضمن درخواست از اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد براي پيگيري و تلاش در زمينه ارتقا اين امكانات، از آمادگي استانداري براي همراهي، حمايت و پيگيري مطالبات رفاهي خبر داد.

IMG12591033

در اين مراسم كه با حضور تشكل هاي كارگري و كارفرمايي استان يزد، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس، استاندار و معاون سياسي وي و جمعي از مسئولان استان يزد برگزار شد، از كارگران، كارفرمايان و واحدهاي توليدي و صنعتي نمونه استان يزد تجليل شد.

اين مراسم به مناسبت هفته كارگر در خانه كارگر استان يزد برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا