گوناگون

شوراها هر روز ضعیف‌تر می‌شوند/ دولت و مجلس در تضعیف شوراها از هم سبقت می‌گیرند

سید علی اکبر فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از تصمیمات مجلس و دولت که باعث تضعیف شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است، اظهار داشت: متاسفانه اتفاقاتی افتاده است که شوراها رفته رفته ضعیف‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و دولتمردان در راستای تضعیف شوراها مرتب از هم سبقت می‌گیرند و این روال در صورت تداوم منجر به بی‌اثر بودن شورا خواهد شد که لازم است در این زمینه تجدید نظر شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها از کم‌محلی‌های دولتمردان در روز شوراها انتقاد کرد و بیان داشت: پیشنهاد انتخاب شهردار توسط مردم و اعلام به مجلس و طرح یک فوریتی اخیر مجلس نیز در راستای تضعیف شوراها است.

وی اضافه کرد: در طرح مجلس، انتخاب شهردار توسط هیأت حل اختلاف هر شهرستان انجام می‌شود و سه نفر به شورا معرفی می‌شوند که شورا موظف به انتخاب یکی از سه نفر است.

فاطمی خاطرنشان ساخت: اگر انتخاب شهردار توسط اعضای شورا با مشکل مواجه شود، هیئت حل اختلاف که یکی دو نفر از نمایندگان مجلس هم در آن حضور دارند، خودشان شهردار را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: موارد زیاد دیگری نیز هست که در این طرح برای کاهش اختیارات شورا دیده شده که عملا کارایی شوراها به مشکل می خورد و شورا دیگر معنای آنچنانی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا