گوناگون

صاحب مزرعه پرورش شترمرغ از تقصیر گربه وحشی قاتل گذشت

 به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند عصر سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مهارتی منطقه ای پلنگ ایرانی در جمع خبرنگاران یکی از اولویتهای محیط زیست استان را حمایت از حیات وحش دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باعث حمله به حیات وحش و از بین بردن گونه های جانوری می شود تعرض جوامع محلی است که برای جلوگیری از این امر مجمع خیرین محیط زیست در تابستان امسال تشکیل شد.

وی افزود: بسیاری از چهره های استان و افرادی که دغدغه محیط زیستی دارند آمادگی خود را برای حمایت مادی و معنوی از مجمع خیرین محیط زیست اعلام کرده اند که هم اکنون در حال ثبت اساسنامه در این خصوص هستیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ حمایت از محیط زیست و حیات وحش در لرستان و در سطح کشور بی نظیر است بیان داشت: نمونه های آن حمله یک پلنگ به دام های یک کشاورز لرستانی است که این فرد به رغم متحمل شدن خسارات فراوان از کشتن پلنگ خودداری کرد.

فتحی بیرانوند یادآور شد: دو هفته پیش در منطقه ازنا یکی از نادرترین گونه های گربه وحشی به مرکز پرورش شترمرغ در این منطقه حمله کرده و ۱۱ راس شترمرغ را از بین برد که فرد خسارت دیده در اقدامی مثبت بدون آسیب رساندن به این گونه، اقدام به گرفتن و تحویل آن به محیط زیست کرد.

وی ادامه داد: چند روز پیش در منطقه شاهیوند یک خرس به شخصی حمله و او را مجروح کرده بود که این فرد نیز از آسیب رساندن به خرس سر باز زده بود که این نشان از فرهنگ بالای مردم در زمینه توجه به موضوع حیات وحش است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان ابراز امیدواری کرد که با بالا رفتن سطح آگاهی مردم شاهد حمایت همه جانبه از حیات وحش و محیط زیست در استان لرستان باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا