گوناگون

صادرات کالا و مبادلات مرزی در مرزهای خسروی و پرویزخان طبق روال عادی انجام می شود

81198704 5756561

ˈنعمت اله نازپروردهˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجار و پیله وران ایرانی و عراقی همچون دیگر ایام در مرزهای خسروی و پرویزخان پای کار هستند و ناامنی ها و درگیری های داخلی عراق، هیچ تاثیری بر روند صادرات و فعالیت های مرزی و ترانزیت سوخت نداشته است.

وی با بیان اینکه تدابیر امنیتی خاص در راستای انجام فعالیت های مرزی اتخاذ شده و امنیت در مرزهای این شهرستان بطور کامل برقرار است، تاکید کرد: آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه ناامنی در مرزها را داریم.

نازپرورده اظهار کرد: نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران پاسخی قاطع به هر متجاوزی که بخواهد فکر تجاوز به خاک مقدس کشورمان را در سر خود بپروراند، خواهند داد.

هم اکنون از مرز رسمی پرویزخان هم مرز با اقلیم کردستان عراق روزانه یک هزار کامیون کالا و از مرز خسروی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی عراق نیز روزانه 300 کامیون کالا صادر می شود.

همچنین روزانه شمار زیادی مسافر و گردشگر ایرانی و عراقی از جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق و بالعکس تردد می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان برای انجام مبادلات مرزی فعال است.ک/3

707/567/712

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا