گوناگون

صالحی: ایران در هیچ برهه ای از تاریخ فارغ از شعر نزیسته است

به گزارش خبرنگار مهر سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه  27 اریبهشت در آئین گشایش هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر که با حضور شاعران داخلی و خارجی در فرهنگسرای ارسباران در تهران برگزار شد، در سخنانی گفت: شعر در فضای فرهنگی هر ملتی جایگاه خاصی دارد. شعر انتقال دهنده فرهنگ یک ملت  و نمایه روح آن ملت است. هر مقدار یک ملت، تاریخ دیرینه تری داشته باشد،  شعرش هم جان مایه دار تر و بُراتر است.

وی ادامه داد: کثرت شاعران و توالی تاریخی شعر در ایران زمین سبب شده که این سرزمین در هیچ برهه ای فارغ از شعر نباشد . امروز شعر در زبان فارسی و ایران زمین، زبان مسامحه و گفتگوست. اگر می خواهیم با خود و یا دیگران گفتگو کنیم،  شعر، ماناترین ، پایاترین و رساترین زبان مکالمه و گفتگو است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما با شعر می توانیم از گذشته خود بشنویم و از آرمانهای فردایمان سخن بگوییم تا اسطوره هایمان را به یاد بیاوریم در زمانه ای که اسطوره هایمان از یاد رفتند.

صالحی همچنین گفت: جشنواره شعر فجر می تواند رسانه ای باشد برای گفتگو هم میان خودمان و هم زبانی باشد برای گفتگو با هدف تفاهم با جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا