گوناگون

بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شد/ دومین جام پپ برای مونیخی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند از ساعت 22:30 شنبه شب دیدار فینال رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های آلمان را زیر بارش باران در ورزشگاه المپیک برلین برگزار کردند که طی آن تیم بایرن مونیخ در وقت‌های اضافی با 2 گل از سد رقیب سنتی خود گذشت و جام را بالای سر برد. آرین روبن(107) و توماس مولر(120) برای بایرن گلزنی کردند.

دو تیم در طول 90 دقیقه برخلاف انتظار بازی جذابی را ارایه نکردند. غیبت چند بازیکن کلیدی بایرن مونیخ باعث شد تا تغییراتی از سوی گواردیولا در ترکیب این تیم صورت گیرد که همین جابجایی‌ها باعث شد بایرن مونیخ از آن شرایط آرمانی فاصله گیرد. از سویی دیگر دورتموند هم با وجود اینکه لواندوفسکی را برای آخرین بار در ترکیب داشت نتوانست مثل دیدار برگشت دو تیم در بوندس‌لیگا برتری محسوسی برابر حریف داشته باشد.

در نیمه نخست این دیدار دو تیم بازی نسبتا متعادلی را برگزار کردند که در این بین دورتموندی‌ها برتری اندکی نسبت به حریف خود داشتند. با این حال موقعیت‌های زیادی را روی دروازه‌ها شاهد نبودیم تا این نیمه بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان برسد.

مصدومیت فیلیپ لام و خروج او از زمین که باعث شد فرصت بازی به فرانک ریبری برسد از جمله اتفاقات این نیمه بود که در دقیقه 30 رخ داد. چهار دقیقه بعد هم داور خطای مشکوک مدافع دورتموند روی روبن را خطای پنالتی تشخیص نداد تا این موقعیت هم از دست برود. در آخرین دقیقه این نیمه لواندوفسکی از زاویه بسته ضربه خطرناکی را روانه دروازه تیم بایرن کرد که این توپ هم اثری نداشت تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم بازی دو تیم کسل کننده پیش رفت با این حال در دقیقه 55 بایرنی‌ها نخستین جرقه این نیمه را زدند که توپ توماس مولر را وایدن‌فلر دروازه‌بان دورتموند برگشت داد. در دقیقه 65 بازی بود که حادثه بحث برانگیز این دیدار رقم خورد. ضربه سر مهاجم دورتموند در حالی که به طور کامل از خط دروازه بایرن عبور کرده بود از سوی آلابا برگشت داده شد اما در کمال ناباوری مه‌یر داور مسابقه و کمک وی رای به ادامه مسابقه دادند.

بعد از این حوادث دو تیم با احتیاط بیشتری بازی را پی گرفتند و تنها در یکی دو صحنه شاهد صحنه‌های خطرناک روی دروازه دو تیم بودیم با این حال در نتیجه کلی تغییری حاصل نشد تا جدال بایرن و دورتموند در پایان 90 دقیقه با تساوی خاتمه یابد و کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

با شروع وقت‌های اضافی روند محتاطانه بازی دو تیم تغییری نکرد و مهاجمان فرصت‌های آنچنانی برای خودنمایی نداشتند با این حال در دقیقه 107 بازی بود که اشتباه وایدن‌فلر دروازه‌بان تیم دورتموند در شروع مجدد بازی باعث شد تا توپ ارسالی از راست با ضربه دقیقه آرین روبن به تنها گل مسابقه تبدیل شود. عصبانیت یورگن کلوپ سرمربی تیم دورتموند بعد از این حادثه توجه همه را به خود جلب کرده بود.

دورتموند با وجود اینکه در دقایق باقی‌مانده فشار زیادی روی دروازه حریف وارد کرد اما نه تنها نتوانست گل خورده را جبران کند که در آخرین دقیقه وقت اضافی دوم گل دیگری را دریافت کرد. توماس مولر در یک ضد حمله از کمند مدافع مستقیم خود گریخت و بعد از دریبل وایدن‌فلر توپ را درون دروازه دورتموند جای داد تا کار حریف را تمام کند.

بدین ترتیب تیم بایرن مونیخ که قهرمانی زودهنگام خود در مسابقات این فصل بوندس‌لیگا را جشن گرفته بود دومین جام را هم مال خود کرد تا پپ گواردیولا سرمربی این تیم که انتقادهای زیادی را پس از شکست برابر رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا متوجه خود دیده بود در نخستین سال حضورش در این تیم دو جام را برای هواداران بایرن به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا