گوناگون

کاهش 22 درصدی اعتبارات عمرانی استانی فارس/ سرمایه گذاری بخش خصوصی راهکار توسعه

ساسان تاجگردون در حاشیه شورای برنامه ریزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: رقم امسال اعتبارات عمرانی استانی فارس 412 میلیرد و 500 میلیون بوده که این رقم در سال 92 معادل 527میلیارد تومان است.

وی  با اشاره به اینکه وضعیت فارس نسبت به میانگین کشور بهتر است، افزود: میانگین اعتبارات عمرانی استانی در کل کشور نسبت به سهم سال گذشته 26 درصد کاهش داشته و ما 22 درصد کاهش داشته ایم که به معنی این است که وضعیت ما بهتر هستیم.

معاون برنامه ریزی استاندار فارس با اشاره به اینکه بخش دیگر اعتبارات ما  نیزملی است که باید به آن نیز  توجه کنیم، افزود: اعتقاد دارم اینها منابع عمومی دولت به شمار می آید و نقشی که این منابع در توسعه استان ایجاد می کند 15 درصد است و 85 درصد توسعه یک جغرافیا را سرمایه گذاری بخشهای غیر دولتی تشکیل می دهد.

تاجگردون با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که سرمایه گذاری غیر دولتی و نقدینگی دست مردم را جذب و تبدیل به سرمایه کنیم، افزود: مردم مناطق ما باید تلاش کنند با جذب سرمایه گذاری غیر دولتی ، طرح های مصوب دولت که قابل انتقال به سرمایه گذار است را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی بالایی در استان داریم، افزود: بیشتر توجه ما به سرمایه های درون کشور و ایرانیهای خارج است که رغبت  دارند که سرمایه گذاری انجام دهند.

معاون برنامه ریزی استاندار فارس گفت: این فضایی که ظرف پنج  شش ماهه اخیر شکل گرفته باعث ترغیب شده که نشان از این است که پایه اعتماد را دیده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا