گوناگون

صدور مجوز فروش سم وظیفه کیست؟

رئیس نظام مهندسی کشاورزی خوزستان ضمن ابراز نارضایتی از اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره دخالت در کار واحدهای سم‌فروش، گفت: صدور مجوز برای سموم فروش‌ها جزء وظایف ما است.

فتح‌الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ خوزستان عنوان‌ کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت از چند روز گذشته واحدهای سم‌فروش را جزء صنف عطار و بذرفروش اعلام کرده و با بازرسی از این واحدها درخواست مجوز بازرگانی از آنان کرده‌ است.

وی افزود: بر اساس قانون مجوز واحدهای سم‌فروشی باید از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر شود زیرا این واحدها زیرمجموعه بخش کشاورزی هستند و صلاحیت کارشناسی و فنی آنان از سوی این سازمان صادر می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌ کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با بازرسی از واحدهای سم‌فروش تعدادی از آن‌ها را پلمب کرده و حتی برای صدور مجوز با چند مورد مصاحبه فنی کرده است.

ابوعلی اظهار کرد: اقدام این سازمان غیرقانونی و برای ما قابل قبول نیست و ما می‌توانیم به دلیل دخالت در وظایف نظام مهندسی از این سازمان شکایت کنیم.

وی اظهار کرد: مجوز سم‌فروش فقط برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی صادر و این کار توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی که متولی آن است، انجام می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا