گوناگون

5000 مترمکعب گل و لای ارمغان سیلاب اخیر در لاهیجان

بیش از 5000 متر مکعب رسوبات و گل و لای ارمغان سیلاب لاهیجان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، بارندگی‌های شدید روزگذشته که منجر به جاری‌شدن سیل به همراه گل و لای کوه به سطح راه اصلی و آبگرفتگی معابر شده بود، یک باند رفت راه ارتباطی لنگرود به لاهیجان را مسدود کرد که پس از تلاش چند ساعته، این محور بازگشایی شد.

در پی بارش شدید باران و جاری‌شدن سیلاب همراه با گل و لای در منطقه دیزبن تا دیوشل و آبگرفتگی میدان شیخ زاهد لاهیجان، یک باند راه ارتباطی شهرستان لاهیجان به لنگرود برای ساعاتی مسدود و ترافیک شدیدی به محور حکم‌فرما شد.

با بروز این رویداد طبیعی هماهنگی‌های لازم بین ستاد مدیریت بحران استانداری، معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی گیلان به منظور اعزام ماشین‌آلات راهداری برای تسریع در بازگشایی مسیر لاهیجان به لنگرود انجام شد که با فروکش کردن آبگرفتگی، نیروهای مستقر در محل نسبت به بازگشایی این محور اقدام کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در این عملیات 38 نیروی راهداری با بکارگیری 19دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و 6 دستگاه ماشین‌آلات سبک عملیات بازگشایی مسیر را انجام دادند.

بیش از 5000 مترمکعب رسوبات و گل و لای ارمغان این سیلاب بود که جمع‌آوری شد.

به دلیل رسوبات ناشی از سیلاب تا ساعت 23 شب‌گذشته این محور بطور موقت بازگشایی و تردد برقرار شد که از ابتدای ساعات صبح امروز نیروهای راهداری در حال جمع‌آوری گل و لای و پاکسازی منطقه هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا