گوناگون

صدور هفت مجوز راه اندازی مدارس سما در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح جلودار عصر سه شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری مدارس سما، از رشد ۴.۶ درصدي دانش آموزان مدارس سما در سال تحصيلي جديد خبر داد.

وی گفت: در سال تحصيلي جاري دو هزار و ۱۵۶ دانش آموز پسر و ۱۸۰۰ دانش آموز دختر در مدارس سما مازندران مشغول تحصيل هستند و هفت مجوز جديد براي راه اندازي مدارس سما از سوي آموزش و پرورش مازندران صادر شده است.

ربيع فلاح استاندار مازندران نیز بر تقويت و توسعه مدارس سما در مازندران تاكيد كرد و گفت: در مدارس سما راه اندازي رشته هايي كه موجب كارآفريني و اشتغال مي شود در اولويت قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: يكي از سياستهاي جدي ما واگذاري خدمات به بخش خصوصي است و مدارس سما نيز زمينه مشاركت اولياء و بخش خصوصي را در فرآيند تعليم و تربيت تسريع مي بخشد.

مقام عالي دولت در استان كمك به آموزش و پرورش و ارتقاء كيفيت فعاليتهاي آموزشي و پرورشي را مورد تاكيد قرار داد و گفت : در مدارس سما مي توان به امور قرآني ، آموزش زبان هاي خارجي و توسعه دروس تربيت بدني بيشتر پرداخت.

وي تصريح کرد: مدارس دوزبانه در توسعه فرهنگي مي توانند نقش آفريني كنند و انتظار ما از مسئولان و مديران مدارس اين است كه مهارت دانش آموزان را تقويت كنند.

در اين نشست كه مدير كل آموزش و پرورش و جمعي از اساتيد و مديران مراكز سما حضور داشتند در مورد توسعه و تقويت مدارس سما در مازندران بحث و تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا