گوناگون

صنایع دستی ارس مزیتی رقابتی برای حضور در بازارهای جهانی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه‌ی آزاد ارس، صنایع‌دستی ارس را مزیتی رقابتی برای حضور در بازارهای جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی،«بهرام سرمست» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان از صنایع‌دستی منطقه، مجتمع صنایع‌دستی ارس آماده‌ی واگذاری به کارگاه‌هاست.

وی مجتمع صنایع‌دستی ارس با متراژ 2000 مترمربع در سایت توریسم آماده‌ی واگذاری به متقاضیان راه‌اندازی کارگاه صنایع‌دستی است.

سرمست ادامه داد: تاکنون به تعداد پنج شرکت فعال در رشته‌های سراجی سنتی، فرش، ساخت و سازهای سنتی، نقاشی روی شیشه و دیگر رشته‌ها با تصویب کمیسیون اقتصادی زمین واگذار شده است.

وی با تأکید بر لزوم برندسازی و تجاری‌سازی محصولات افزود: بهره‌مندی از ایده‌های برتر و بازاریابی محصولات عوامل مهمی در رونق کسب و کار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه‌ی آزاد ارس خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌هایی هم‌چون نیاز به سرمایه‌گذاری اندک برای ایجاد اشتغال، وجود مواد اولیه در دسترس، حفظ سنت‌های محلی توسط بومیان هر منطقه، عجین بودن صنایع‌دستی با هنر و در نهایت فراهم شدن محیط کاری پرنشاط و پیشگیری از مهاجرت که پیامد آن ایجاد مشاغل کاذب در شهرهای بزرگ است، تکیه بر حمایت از صنایع‌دستی برای اشتغال‌زایی حائز اهمیت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا