گوناگون

"آمایش سرزمین"ضرورتی برای پایان‌ دادن به توسعه نامتوازن

استاندار سمنان گفت: آمایش سرزمین یک ضرورت برای پایان دادن به توسعه نامتوازن و ناعادلانه در کشور، استان‌ها و مناطق مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی در آیین افتتاح همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران که در دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه آمایش سرزمین و شناخت درست و نگاه ویژه به آن در دنیای پیشرفته امروزی یک اصل و ضرورت است، افزود: هر تدبیری برای آینده کشور مستلزم نگاه ویژه به آمایش سرزمین است.

وی ادامه داد: در آمایش سرزمین اندیشمندان و نخبگان کشور با پایان دادن به مقوله عدم توازن و همه نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها، به تبیین پتانسیل‌ها و مزیت‌های منطقه پرداخته و راهکار‌های برون رفت را ارائه می‌کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: گسترش عدالت، توسعه متوازن و هماهنگ بر اساس شاخص‌ها، رفع فقر، برقراری توازن و … می‌تواند محصول پربار و ارزشمند تحقیقات و پژوهش‌ها در آمایش سرزمین باشد.

وکیلی با اشاره به اینکه مقوله آمایش سرزمین هنوز ناشناخته است، گفت: نتایج مفید و ارزشمند این پژوهش می‌تواند دستیابی به درک روشن و نقش و جایگاه استان را به همراه داشته باشد تا بدین وسیله روابط خود را با سایر استان‌ها تقویت دهیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که آمایش سرزمین از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و هر تدبیری برای آینده استان مستلزم شناخت درست نسبت به آمایش سرزمین و نگاه ویژه به این مقوله است.

استاندار سمنان با اشاره به نقش و جایگاه آمایش سرزمین در تغییرات و تحولات و ایجاد توسعه متوازن و برابر در جامعه گفت: برگزاری این همایش نقش بسیار مهم و مفیدی در اشاعه فرهنگ آمایش در جامعه دارد و بدین وسیله جلسات و مباحث علمی و گفتگو‌های علمی و همفکری‌های علمی در این خصوص می‌تواند به اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کند.

وکیلی اضافه کرد: با برگزاری این همایش علمی و ملی باید به دنبال ابن باشیم که مسائل مربوط به مدیریت و توسعه متوازن سرزمین از یک مطالعه علمی و نتیجه تحقیقی مفید برخوردار باشد و در نهایت بشارت یک راهکار و راهبرد مفید و عملی برای سایر همفکران و همنظران در داخل و خارج از استان باشد.

وی تأکید کرد: برگزاری همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در سمنان که از ظرفیت‌های علمی و ویژگی‌های سرزمینی مختلفی برخوردار است، نتایج بسیار خوب و روشنی در پی خواهد داشت و امیدواریم نتایج این همایش به عنوان محصولی مفید و اثرگذار جمع‌آوری و راهکار‌های ارائه شده در همایش باعث ایجاد تغییر و تحول در نوع تصمیمات و نوع مدیریت شود.

استاندار سمنان افزود: نتایج علمی تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در آمایش سرزمین طبیعتا تأثیرات مفید و ارزشمندی در نوع تصمیمات، اندیشه و تغییر و تحولی شگرف را به جای خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران صبح امروز در دانشگاه سمنان آغاز به کارکرد و در مراسم افتتاحییه این همایش، استاندار سمنان و معاونان استانداری، سیدحمید پورمحمدی، معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هوشنگ جزی، نماینده برنامه سازمان عمران ملل متحد (UNDP)، سعیدی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت دادگستری، استانداران پنج استان منطقه البرز جنوبی و استادان دانشگاهی و صاحبنظران بحث آمایش سرزمین حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا