گوناگون

صنعت گردشگری در جهان از نفت و اتومبیل جلوتر است

معاون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به صنعت گردشگری توجه چندانی نشده است.

محمدمهدی حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: معاونت برنامه ریزی، سرمایه گذاری و حوزه پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حدود شش ماه است که در این اداره به دلیل نیاز به زیرساخت‌های گردشگری و هم افزایی بین دستگاه ها شروع به کار کرده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه صنعت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهان از دیگر صنعت‌ها از جمله نفت و اتومبیل جلوتر است پس شایسته است که به این قسمت توجه بیشتری داشته باشیم خصوصاً که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بکر و زیبا به عنوان اولین اولویت در پیشرفت استان مطرح است.

معاون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به صنعت گردشگری توجه چندانی نشده است شاهد این ادعا هم نداشتن کمبود شدید زیرساخت‌های گردشگری در استان است که با رویکرد جدید مدیریت و معاونت برنامه ریزی، سرمایه گذاری و پژوهشی توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی در استان شروع به کار کرده است.

حسن زاده بیان کرد: در مرحله اول تمام فرصت‌های سرمایه گذاری را به صورت کتاب با نویسندگی این بنده حقیر منتشر کرده‌ایم که در این کتاب کلیه پتانسیل‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامل تشکیل پرونده‌ها و معرفی پروژه‌های سرمایه گذاری برای اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، صدور مجوز، ایجاد و احداث واحدهای گردشگری تدوین شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا