گوناگون

ضرورت نصب دکل‌های مخابرات در مناطق کم‌تردد

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دکل‌های مخابرات باید در مناطق کم‌تردد نصب شود.

«علی‌اصغر حسنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، اظهار کرد: در کشورهای مختلف دکل‌های مخابرات در مناطق کم‌تردد و به صورت مستتر یا در اداراتی که فقط چند ساعت در روز از آن‌ها استفاده شده، نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط زندگی امروزه ایجاب می‌کند که از تکنولوژی استفاده شود، خاطرنشان کرد: هر تکنولوژی فواید و عوارضی دارد که برای تشخیص میزان آن‌ها معیارهایی وجود دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ایران برای تشخیص میزان این امواج، یک استاندارد مطابق با معیارهای بین‌المللی دارد که طبق تحقیقات در دنیا و کشور ما میزان امواج مضر خروجی از این دکل‌ها به مراتب پایین‌تر از حد استاندارد است.

حسنی با بیان اینکه امروزه افراد در دنیایی از امواج رادیویی، تلویزیونی و تلفنی زندگی می‌کنند، اظهار کرد: به هر میزانی که شاهد افزایش تلفن‌های همراه باشیم شمار آنتن‌های مخابراتی نیز برای پوشش‌دهی بیشتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: رعایت فاصله‌ی پنج متری با دکل‌های مخابرات احتمال بروز عوارض آن را کاهش می‌دهد.

امواج الکترومغناطیسی بر سلامت افراد تأثیرگذار است

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: طبق مطالعاتی که انجام شده، امواج الکترومغناطیسی بر روی سلامت افراد تأثیرگذار اما عوارض آن کمتر از تلفن همراه است، چون افراد در طول روز بیشتر با تلفن همراه خود سر و کار دارند.

حسنی خاطرنشان کرد: چون تلفن همراه یک فرستنده و گیرنده محسوب می‌شود افراد هر چقدر فاصله بیشتری را با این وسیله رعایت کنند دچار عوارض کمتری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گرما یکی از اثرات سوء دکل‌های مخابراتی است، ادامه داد: علائم این امواج بستگی به مقدار امواج و موارد دیگری از جمله شغل فرد و توانایی وی دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در مشهد توسط کمیته‌ای متشکل از سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت، استانداری، شهرداری و … سیاست‌گذاری‌های مربوط به دکل‌های مخابراتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا