گوناگون

طرح ملیˈکاداسترˈ در یزد آغاز شد

81208106 5772557

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ محمد تقی عموزاده ˈ روز پنجشنبه در جمع مسئولان اجرایی یزد افزود: جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم و شفاف شدن وضعیت مالکیت دولت بر اراضی ملی را از مهمترین اهداف طرح ملی کاداستر است .

وی اظهار داشت: این طرح در قالب بازنگری و بهینه سازی نقشه ها و اطلاعات مربوط به اراضی و منطبق با سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با همکاری نیروهای کارشناس مجرب این سازمان و بخش خصوصی اجرا شده و منجر به الکترونیکی نمودن نقشه ها و اطلاعات مزبور می شود .

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: دسترسی سریع و مطلوب به اطلاعات مربوط به اراضی ملی و دولتی و تفکیک آن با اراضی شخصی و نیز حل و فصل سریع بسیاری از دعاوی حقوقی از دیگر اهداف طرح است .

عموزاده افزود: با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود در استان یزد و با بررسی های صورت گرفته ٰ طرح ملی کاداستر در بخش منابع طبیعی برای اولین بار و به صورت رسمی در استان یزد کلید خورده و قرار است از سال آینده در کل کشور اجرا گردد .

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، سطح طرح ملی کاداستر را در استان یزد 500 هزار هکتار ذکر کرد واظهار داشت در سال آتی طرح ملی کاداستر در سه میلیون هکتار و در کل کشور اجرایی خواهد شد .

عموزاده اجرای این طرح ملی را مستلزم همکاری نزدیک دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه دانست وآنرا یکی از نیازهای پایه و اساسی کشور برشمرد .

وی خاطرنشان کرد: نتیجه درازمدت این طرح تسریع در تحقق توسعه ملی است که مدیریت اگاهانه و شناخت واقعی مسئولان مرتبط نسبت به طرح همراه با تامین به موقع اعتبارات می تواند اجرای مناسب آنرا در سراسر کشور رقم بزند . ک2

7536/650

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا