گوناگون

طرح های توسعه گردشگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج اجرا می شود

81147180 5665672

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری شامگاه پنجشنبه در کارگروه گردشگری استان در سنندج، با اشاره به اینکه آبیدر منطقه نمونه گردشگری است، افزود: تاکنون در بحث توسعه گردشگری دامنه کوه آبیدر کاری انجام نشده و همه طرح های پیشنهادی در حد شعار بوده است.

وی اظهار کرد: دامنه کوه آبیدر سنندج با هزار و 230 هکتار زمین یکی از بهترین مناطق نمونه گردشگری استان محسوب می شود که باید به توسعه و رونق گردشگری در این منطقه توجه زیادی شود.

وی گفت: در دامنه کوه آبیدر 40 مورد کاربری برای توسعه گردشگری در این منطقه تعریف شده است که بر اساس تیپ های مختلف می توان این کاربری ها را به مجموعه سرمایه گذاران کارآمد واگذار نمود.

وی اظهار امیدواری کرد با اغاز احداث رصدخانه شاهد ایجاد طرح های دیگر گردشگری، فرهنگی و آموزشی و تفریحی در دامنه این کوه باشیم.

به گفته وی رصدخانه ای با همکاری شهرداری سنندج، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بخش خصوصی در آبیدر احداث می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: ظرفیت های گردشگری استان کردستان با توجه به توپوگرافی و جاذبه های طبیعی و بکر این منطقه، یک ظرفیت با ارزش و منحصر به فرد است و توسعه صنعت توریسم نیازمند همکاری و تعامل تمام دستگاه های اجرایی استان است.

قادری گفت: استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان یک مقوله بسیار مهم و حائز اهمیت است و می توان با تعامل و همفکری و وارد کردن بخش خصوصی قدم های مثبتی را در ارتقاء و توسعه صنعت گردشگری برداشت.

وی به بحث سرمایه گذاری در حاشیه سدها اشاره کرد و گفت: برای سرمایه گذاری در حاشیه سدها باید چند سد به عنوان نمونه برای اجرای طرح های گردشگری به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی گردد و مطالعات این طرح ها انجام و طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی طرح های گردشگری در حاشیه این سدها اجرا شود.

وی افزود: سدهای استان کردستان مکان های خوبی برای جذب گردشگر هستند و باید به نحو مطلوب از این پتانسیل ها بهره مند شد چون حاشیه سدها نیز می توانند به عنوان مناطق گردشگری استان معرفی و برای آنها موافقت نامه اصولی صادر شود.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا