گوناگون

طلاب ارزش های دینی و انقلابی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر دوشنبه در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب در حوزه علمیه ولی عصر(عج) تبریز با تاکید بر ضرورت توجه طلاب به تهذیب نفس گفت: طلاب جوان ما باید هم به علم و دانش توجه زیادی داشته باشند و در کنار آن باید به مسئله تهذیب و تزکیه نیز اهتمام ورزند.

وی سپس با بیان اینکه تحصیل و تهذیب دوبال رسیدن به تعالی هستند، ادامه داد: وظایف طلاب و روحانیون در عصر حاضر سنگین است و باید آنها با مطالعه عمیق ارزش ها را در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه تبریز به مسئله غدیر و جایگاه ولایت و تعیین جانشین پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: عید غدیرعید ولایت و جشن امامت است و خداوند در این روز دین اسلام را کامل کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فلسفه واقعه غدیر خم تثبیت ولایت مداری و شکست تفکرات غیر ولایی است، افزود: در این روز در جهان اسلام تفکرات دیگر غیر دینی به کنار رفت و دین اسلام کامل شد.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به اینکه اکنون نیز وجود ولی فقیه در راس امور موجب شده تا امنیت کامل در سراسر کشور حاکم شود، ادامه داد: مهمترین مساله جهان اسلام نیز که رهبری جامعه اسلامی بود در واقعه غدیرخم با جانشینی حضرت علی (ع) پس از پیامبر اکرم (ص) مشخص شد تا جایی که خداوند متعال فرمودند اگر تعیین جانشینی انجام نشود رسالت پیامبر انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا