گوناگون

ظرفیت تولید صنعت طیورمازندران تامین کننده گوشت سفید درکشورهای خاورمیانه است

81196335 5752604

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ مجید مختاری ˈ عصر سه شنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی مرغداری و دامپروری در آمل افزود : هم اکنون 70 تا 80 درصد ظرفیت اسمی صنعت طیور مازندران بدون استفاده و غیرفعال است نیازمند حمایت جدی مسوولان است.

وی ادامه داد : فعال شدن ظرفیت کامل صنعت طیور مازندران به حمایت مالی ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی و تقسیط بدهی های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نیاز دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران شمار واحدهای تولید مرغ گوشتی استان را دو هزار و250 واحد با ظرفیت جوجه ریزی 195 میلیون قطعه اعلام کرد و گفت : این میزان 14درصد ظرفیت کل واحدهای پرورش مرغ گوشتی کشور است.

وی افزود : با این وصف هم اکنون فقط 100 تا 110 میلیون قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام می شود.

مختاری با اشاره به وجود 190 واحد پرورش مرغ مادر معادل حدود 15درصد ظرفیت کشور در مازندران گفت : از این شمار هم اکنون فقط 90 واحد فعال و بقیه غیرفعال است و یا با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارد.

وی به وجود 42 کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید 950 تا یک میلیارد قطعه جوجه یک روزه در مازندران اشاره کرد و افزود : در این بخش هم مازندران حدود 40 تا 45 درصد ظرفیت تولید جوجه یک روزه کشور را در اختیار دارد ، اما ظرفیت فعال آن در زمان حاضر حدود 420تا 450 هزار قطعه است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران توانمندی های استان را در بخش دام های سبک و سنگین و تولید گوشت قرمز نیز بالا ارزیابی کرد و گفت : هم اکنون مازندران در تولید گوشت قرمز مقام چهارم و در تولید شیر مقام پنجم کشور را دارد.

وی برگزاری نمایشگاه های فصلی بخش دامپروری و طیور در مازندران را به منظور شناساندن توانمندی ها و تجارب واحدهای تولید با یکدیگر حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری دایمی این نمایشگاه ها بتواند به جذب سرمایه گذاری بیشتر و گسترش همکاری های اقتصادی و اجتماعی در صنعت دام و طیور بیانجامد.

سومین نمایشگاه تخصصی مرغداری و دامپروری مازندران عصر سه شنبه همزمان با بهره برداری از مرکز دائمی نمایشگاهی در آمل گشایش یافت.

50 شرکت تولیدی و خدماتی از استان های تهران ، مازندران ، گیلان ، خراسان رضوی ، کردستان ، آذربایجان شرقی و دو نمایندگی فروش محصولات از ترکیه و آمریکا در این نمایشگاه شرکت دارند.ک/3

7327/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا