گوناگون

ظريف: ادعای مخالفت حامیان صدام با سلاح کشتار جمعی شوخی تلخ روزگار است

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به وين ، محمد جواد ظريف، وزير امو خارجه كشورمان در مراسم تجليل از پزشكان ايراني و اتريشي معالج جانبازان جنگ تحميلي گفت: مردم ايران هرگز خاطره همدلي و هم ياري و همراهي مردم دنيا در مقابل با يكي از شديدترين و وحشيانه ترين آثار سلاح هاي كشتار جمعي را فراموش نمي كنند.

وي افزود: در زمان استفاده صدام از سلاح هاي كشتار جمعي اين جنايت وحشيانه بدون واكنش جدي بين المللي سال ها ادامه داشت و مردم ايران آن را با پوست و استخوان لمس كردند.

ظريف گفت: در زمان جنگ تحميلي بسياري از دولت ها نه تنها هيچ حركتي در مقابل اين جنايت نكردند متأسفانه سرپوش هم گذاشتند و جانيان را همراهي کردند.

وي ادامه داد: در آمريكا نيز شاهد بودم پزشكان آمريكايي به ياري مردم ايران شتافتند علی رغم اينكه آمريكا تلاش مي كرد بر جنايت صدام پوشش بگذارد.

ظريف تصريح كرد: از آنجا كه سلاح هاي كشتار جمعي صدام را در شهرهاي خود تجربه كرديم ، باور داريم  هيچ گاه هيچ سلاح كشتار جمعي نبايد استفاده و توليد شود و اثري روي صفحه گيتي از اين سلاح ها باقي بماند.

وي گفت: من امروز از مذاكراتي آمدم كه طرف هاي مذاكره من ادعاي مخالفت با سلاح کشتار جمعی را دارند که در دهه ٨٠ حامي بزرگترين استفاده از سلاح كشتار جمعي بودند.

ظريف افزود: اين يكي از تلخ ترين شوخي هاي روزگار است .

وي ادامه داد: ما به عنوان ملتي كه هيچگاه در برابر جنايت مرتكب جنايت نشده ايم و هـيچگاه تجاوزي عليه ديگري نكرده ايم و دشمني را با دشمني پاسخ نداده ايم امروز هم آماده ايم به دنيا ثابت كنيم علی رغم همه دروغ ها و تحريم ها و ايران هراسي ها توسط بدخواهان صلح ، ايران از سلاح شيميايي استفده نكرده و نخواهد كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا