گوناگون

مدیر کل جدید فرودگاه های خراسان رضوی معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه عصر طی مراسمی محمد باقر قاسم زاده به عنوان مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی معرفی شد، وی پیش از این مدیر عامل فرودگاه بین المللی کیش بوده است.

در این مراسم از خدمات و تلاش های سعید چلندری مدیر کل سابق فرودگاه های خراسان رضوی تقدیر شد.

چلندری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید فرودگاه‌های خراسان رضوی به عملکرد خود در چهار سال گذشته اشاره کرده و گفت: تلاش خود را برای جذب و فراهم آوردن زمینه سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در فرودگاه مشهد انجام داده ایم.

وی افزود: در چهار سال گذشته این زمینه موفق بودیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه مشهد به بیش از 800 میلیارد ریال افزایش یافته است.

چلندری با اشاره به تکمیل و راه اندازی ترمینال‌های زیارتی و خارجی عنوان کرد: فضای فرودگاه بین‌المللی مشهد ظرف سه چهار سال از 22 هزار متر مربع به 70 هزار متر مربع در سال جدید افزایش داشته است.

سرمایه گذاری سالانه  200 میلیارد ریال جهت بازسازی فرودگاه

وی با بیان اینکه سالانه حدود 200 میلیارد ریال جهت بازسازی این مجموعه سرمایه گذاری می‌شود، افزود:.پارکینگ طبقاتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به روز رسانی تجهیزات فرودگاه از اقدامات انجام شده بوده است.

چلندری ادامه داد : توسعه 106 هزار متر مربعی اپرون فرودگاه و ایجاد ظرفیت پارک 20 هواپیما نیز بخشی دیگر از توسعه فضای فرودگاه مشهد در این مدت بوده است.

وی بیان کرد : طی این چند سال 114 ایراد اساسی که به فرودگاه مشهد گرفته شده بود و به عنوان پر ریسک ترین فرودگاه کشور معرفی شده بود برطرف کردیم و هم اینک این فرودگاه به عنوان پایلوت هواپیمایی کشور اعلام آمادکی کرده است.

مدیر کل سابق فرودگاه های خراسان رضوی عنوان کرد: طی این سال ها حدود 140 میلیارد ریال نیز اعتبار از محل اعتبارات استان برای توسعه فرودگاه مشهد دریافت شده است.

روزانه 160مورد پرواز در فرودگاه مشهد انجام می شود

وی نتیجه تمامی این اقدامات را رسیدن پروازهای روزانه فرودگاه مشهد از 70 مورد به حدود 160 پرواز دانست و افزود:  در روز عید غدیر خم ، 210 پروازدر این فرودگاه  انجام شد.

چلندری به حجم مسافر جابه جا شده از این فرودگاه اشاره کرده و گفت: جابه جایی مسافر از سه میلیون نفر در سال 88 و 89 ، به هفت میلیون و 800 هزار نفر طی سال گذشته رسیده است.

مشاور امنیتی استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم عنوان کرد: تلاش های انجام شده طی این سال ها موجب شده تا یک فرودگاه زیبا با سطح خدماتی مناسب و در شان مشهد الرضا (ع) داشته باشیم.

محمد کاظم تارخ ابراز کرد: این تلاش ها و اقدامات در جهت توسعه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: صنعت هوانوردی ما در کشور محدودیت ها و مشکلات بسیاری دارد و وزنه بسیار سنگینی از آن بر دوش مشهد است که خود قابل توجه است.

مدیر کل جدید فرودگاه های خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم عنوان کرد: اولین اولویت ما در مشهد خدمت رسانی به زائران و تکریم آنان است  و در این راستا باید به تاخیر پروازها رسیدگی جدی شود.

محمد باقر قاسم زاده افزود: با توجه به اینکه فرصت ها به سرعت از دست می رود باید از این فرصت خدمت در مشهد الرضا (ع) نهایت بهره را ببریم.

وی ابراز کرد: در این راستا آموزش پرسنل و به روز بودن دانش فعالان این عرصه با توجه به ضروریات صنعت هوانوردی از جمله مباحث مورد توجه خواهد بود.

قاسن زاده تاکید کرد: با چهار ، پنج ساعت کار در فرودگاه نمی توان خدمات مناسبی به زائران و مجاوران ارائه کرد و باید این فعالیت مستمر همراه با احساس مسئولیت باشد ضمن آنکه خدمت به مردم باید بی منت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا