گوناگون

عبدي: نبايد از حساسيت‌ها بترسيم

به نقل از سايت باشگاه پرسپوليس، حسين عبدي اظهار داشت: قرار است در جلسه‌اي که در باشگاه خواهيم داشت، درباره شرح وظايف کميته فني و انتظاراتي که از ما وجود دارد، صحبت کنيم و پس از آن مي‌توان درباره آن چه قرار است اتفاق بيفتد حرف زد.

وي در پاسخ به مطالبي که درباره تداخل در امور فني و ايجاد کشمکش‌ها مطرح مي‌شود، ادامه داد: من فکر مي‌کنم بخشي از اين اظهارنظرها و تفکرات ناشي از عدم اطلاع از کارآيي کميته فني يا نوع همکاري‌هاي درون سازماني در يک باشگاه است. اگر بخواهيم از يک تيم به يک باشگاه تبديل شويم، مسائل فني گوناگوني وجود دارد که بايد درباره آنها ارائه راهکار شود. به طور کلي هر کاري صورت بگيرد براي اين است که به سود باشگاه باشد. همه براي موفقيت تيم تلاش مي‌کنند. همه ما بايد به جاي گذاشتن فکر و وقت روي مسائل بيهوده، دست به دست هم بدهيم تا باشگاه بهتري داشته باشيم.

پيشکسوت پرسپوليس خاطرنشان کرد: مي‌دانم اين شائبه وجود دارد که کار کميته فني با کادر فني تداخل دارد ولي ما درباره دو موضوع متفاوت صحبت مي‌کنيم. کادر فني با تيم سر و کار دارد ولي کميته فني تمام باشگاه را در بر مي‌گيرد. طبعا مهمترين بخش کار، همان تيم اصلي است که ويترين باشگاه است اما بخش اعظم و اصلي کار کميته فني توجه به زير ساخت‌هاي باشگاه و فوتبال پايه است. در واقع کميته فني بايد تلاش کند باشگاه فقط يک تيم نباشد. تفاوت بين تيم و باشگاه همين است. يک تيم شايد خوب نتيجه بگيرد ولي چون پشتوانه ندارد، ممکن است تا سال‌ها موفق نباشد. در همين ايران که فوتبال حرفه‌اي به آن شکل نداريم. تفاوت‌ها در اين دو مقوله را شاهد هستيم. چرا بايد پرطرفدارترين و پرافتخارترين باشگاه کشور حسرت ديگران را بخورد؟

عبدي در پاسخ به اين سوال که در گذشته نيز، چنين مسائلي مطرح شده است و آيا اميدوار است اينبار شرايط فرق کند، تصريح کرد: اين درست که در کشور ما رفتار با فوتبال، آماتوري است ولي بالاخره بايد از يک جايي شروع کنيم. باشگاه‌هاي ما در هر سطحي مي‌توانند ساختاري حرفه‌اي داشته باشند، پرسپوليس که جاي خود را دارد.

عضو کميته فني باشگاه پرسپوليس درباره تاثير حساسيت‌هايي که وجود دارد، گفت: نبايد بترسيم. اين حساسيت‌ها خوب است. حرف‌ها بايد زده شود تا شرح وظايف روشن شود. شرح وظايف باشد، مشکلي پيش نمي‌آيد. الان مطرح مي‌شود بارسلونا که بيشترين بازيکن را در جام جهاني پيش رو دارد، اکثر نفرات خود را از تيم‌هاي زير مجموعه خود مثل تيم دومش جذب کرده است. قصد مقايسه نداريم ولي مگر چند سال قبل با اصرار ما تيم «ب» تشکيل نشد؟ به سر آن چه آمد؟! چرا بازيکن پايه ما به خاطر اينکه بعد از تيم اميد جايي ندارد، بايد به فولاد و يا گسترش برود و آنجا بدرخشند تا با قيمت نجومي برگردند.

عبدي در پايان افزود: من به عنوان کسي که از 13، 14 سالگي بيشتر عمرم را در پرسپوليس گذراندم مي‌گويم به جاي آنکه هر چه داريم و نداريم را براي کسب عنوان در يک فصل هزينه کنيم، بخشي را هم براي کسب عناوين آينده خرج کنيم. بالاخره يک گروهي بايد اين شجاعت را به خرج بدهد. براي اينکه اين هزينه هم درست و هدفمند صرف شود، کميته فني لازم داريم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا