گوناگون

عدم امر به معروف و نهی از منکر آسیب‌ها را افزایش می‌دهد/ حرفی نزده‌ام که به وزیر ارتباطات بربخورد

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، آیت الله احمد علم‌الهدی، صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهیدان علی خلیلی و مسعود مددخانی 2 تن از شهدای امر به معروف و نهی از منکر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: در حال حاضر  300 ماده در مقام تأمین عفاف و حجاب بر دوش مسئولان است اما اجرایی نشده و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی هم هیچ گونه اعتراضی به دولتمردان نمی‌کند.

وی ادامه داد: در زمانی که هرکس کار خود را به درستی انجام ندهد مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود اما اگر راه درست در پیش گرفته شود مقاومت فرد خطاکار شکسته شده و بی ارزشی‌ها در سطح کشور رنگ می‌بازد بنابراین باید نسبت به مقوله عفاف و حجاب جدی تر عمل کرد.

حساسیت نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر حساس بود، افزود: عدم اجرای این فریضه ما را از رسیدن به موفقیت‌ها دور می‌کند و درصد آسیب‌ها را در جامعه افزایش می‌دهد لذا همه برادران و خواهران باید به این مسئله اهمیت خاصی بدهند.

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: مسئله توجه به امر به معروف و نهی از منکر باید در میان آحاد مردم مسلمان تبلیغ شود و انسانی که مرتکب امر خلاف شرع اسلام می‌شود به عنوان یک وظیفه دینی باید او را از انجام آن کار ناپسند دور کنیم و در حقیقت این کار نشانه کامل ولایت پذیری است.

قالب انقلاب و نظام اسلامی بر مبنای دین است

وی با اعلام اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر مربوط به گروه خاصی نیست، اظهار کرد: بی تردید برای اینکه به جامعه دینی ما آسیبی وارد نشود باید نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه مند باشیم زیرا تمام قالب انقلاب و نظام اسلامی بر مبنای دین است و تمام کیان جامعه بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر استوار است.

امام جمعه مشهد یادآور شددر : قرآن کریم اصل جواز انسانی تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر عنوان شده و وظیفه  ولایت مداران اجرای کار نیک و دوری از کار ناپسند است و باید در نظر داشت که برادران و خواهران دینی ما باید درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند و از کنار این مسئله به سادگی عبور نکنند و تا پای جان بایستند.

برخورد قانونی راه فرهنگسازی عفاف و حجاب نیست

وی با اشاره به اینکه شهیدان خلیلی و مددخانی برای امر به معروف و نهی از منکر تلاش‌های مجاهدانه‌ای انجام دادند، گفت: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتیجه‌ای مطلوب حاصل نشده و طرح‌های زیادی اجرا شده و به عنوان نمونه حجاب و عفاف که از واجبات یک جامعه اسلامی است آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته طوری که در حال حاضر  300 ماده در مقام تأمین عفاف و حجاب بر دوش مسئولان است اما اجرایی نشده است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که راه فرهنگ‌سازی این نیست که به مأموران نیروی انتظامی بگوییم که با مسئله ضدفرهنگ و بدحجابی برخورد قانونی کند زیرا می‌دانم این کار نتیجه مثبت و موثری به دنبال ندارد به همین دلیل از مأموران خواسته شد تا در چهار مسیر اصلی حرم مطهر کیوسک انتظامی بگذارند و مانع از تردد بانوان بد حجاب شوند، اما بازهم گره این مشکل باز نشد.

وی اداامه داد: اکنون فساد نه تنها حل نشده بلکه توسعه یافته و در داخل حرم رضوی و اطراف درهای ورودی بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند و اکنون باید طوری تبلیغ کنیم که مردم نسبت به بدحجابی معترض شوند.

اگر در مقابل ترک واجبات بی تفاوت باشیم دین مدار نخواهیم بود

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر در مقابل تمام حرکت‌های ضدارزشی و ترک واجبات بی‌تفاوت باشیم آنگاه دین مدار نخواهیم بود لذا آن چه که تاکنون سبب عدم نتیجه گیری مطلوب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شده به برنامه ریزی نامناسب در موضوع فرهنگ مربوط است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: نظام اسلامی در حال حاضر در میدان مین مسئله امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد و باید هر چه بیشتر نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر دغدغه مند بود و در این مسیر گام های بلند و محکمی را برداریم.

حرفی نزده ام که به وزیر ارتباطات بربخورد

علم الهدی در بخش پایانی سخن خود در رابطه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنده در خطبه نمازجمعه در خصوص موضوع قبر و معاد سخن گفتم و ظاهرا وزیر ارتباطات نسبت به این مسئله اعتراض کرده‌اند و در حقیقت افرادی که در این مسئله دغدغه مند هستند باید آن را به شکل مطالبه درآورند.

وی تصریح کرد: هر فردی در راه امر به معروف و نهی از منکر باید وظیفه خود را انجام دهد و در این رابطه وظیفه بنده به عنوان امام جمعه گوش زد کردن خطاهاست لذا سخنی نگفته‌ام که به وزیر ارتباطات یا شخص خاصی بربخورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا