گوناگون

برخی مسائل فرهنگی اتفاق افتاده در دانشگاه ها نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز آیت الله سید مرتضی محمودی در جمع فعالان فرهنگی و قرآنی در مجتمع علمی قرآن و عترت ورامین با اشاره به وظیفه خطیر فرهنگیان در عصر حاضر اظهار داشت: معلمان وظیفه سنگینی بر دوش دارند زیرا فرزندان مردم امانت های الهی در دست آنان هستند که باید در جهت تعلیم علم و پیشبرد اخلاقی آنان تلاش کنند.

امام جمعه ورامین افزود: علم بدون تزکیه نمی تواند برای جامعه فایده داشته باشد بلکه مسیر یک ملت را از سعادت به سوی گمراهی و ضلالت تغییر خواهد داد به همین خاطر معلمان باید در کار خود بسیار دقت کنند.

وی ادامه داد: معلمی بهترین عبادت بوده و اول معلم هستی خداوند است و بعد از آن پیامبران و اولیای الهی هستند و بنده همیشه معلم‌های خودم را دعا می‌کنم زیرا در مسیر زندگی بنده نقش مهمی را ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: امروز هم معلمان ادامه دهندگان راه پیامبران هستند و از مقام و جایگاه رفیعی برخوردارند، جایگاهی که تحت هر شرایطی باید پاس نگه داشته شود.

محمودی با اشاره به اینکه معلم موجب توسعه و پیشرفت پایدار جامعه بوده و وظیفه انتقال ارزش ها و مفاهیم را برعهده دارد، بیان داشت: اگر معلم، اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهد موجب حرکت و پیشرفت می شود.

این مسئول دربیان فلسفه نام گذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم اظهار داشت: دشمنان انقلاب تصور می کردند با به شهادت رساندن استاد مطهری، می توانند بستری را که برای رشد فکری جامعه فراهم آمده بود متوقف کنند، اما جامعه ما توانست به اهداف بسیار بزرگی دست یابد.

محمودی تأکید کرد: اگر معلم بتواند به رسالت و وظایف خطیر معلمی بپردازد و ایفای نقش کند جامعه را به قله رفیع سعادت می رساند و اگر نتواند در بحث تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کند آن جامعه را به انحطاط می کشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ورامین گفت: معلمان هدایتگران واقعی جامعه هستند که به دیگران علم و آگاهی و معرفت می بخشند.

وی، رفع مشکل معیشتی معلمان را خواستار شد و گفت: دغدغه اقتصادی داشتن سبب می شود این قشر زحمت کش و تلاش گر نتوانند آنگونه که باید به وظایف مهم و خطیر خود عمل کنند بنابراین باید شرایط لازم برای رفع این نگرانی را فراهم کرد.

امام جمعه ورامین در پایان سخنان خود با انتقاد از برخی حرکات ضد فرهنگی در دانشگاه ها گفت: امروز خبرهایی از دانشگاه های کشور به گوش می رسد که نگران کننده است و برخی مسائل فرهنگی اتفاق افتاده در دانشگاه مایه تأسف و ناراحتی است.

باید امر به معروف در میان جوانان و دانش آموزان نهادینه شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: نباید معلمان و فعالان فرهنگی به آنچه که انجام می دهند قانع بوده و در جایی متوقف شوند زیرا در بحث های فرهنگی جای کاری بسیار وجود داشته و دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: معلمان انسان های شریفی هستند که با ایثارگری آینده سازان این مملکت را مورد تعلیم و تربیت قرار می دهند و به همین دلیل باید قدردان زحمات آن ها بود.

وی معلمان و تلاشگران عرصه علم و دانش را الگویی برای دانش آموزان و جوانان دانست و اظهار داشت: معلمان در پایه‌ریزی و پیروزی انقلاب اسلامی، نشر احکام و آموزه‌های دینی و انقلابی، تربیت نیروهای انقلابی و مدیران جهادی و دوران دفاع مقدس نقش موثری را ایفا کرده و امروز نیز در عرصه پراهمیت اداره امور مختلف کشور حضور پررنگی دارند.

این مسئول با اشاره به اهميت امربه معروف و نهي از منكر در جامعه اظهار داشت: همیار امر به معروف باید در مدارس ورامین راه اندازی شود و این وظیفه معلمان است تا دانش آموزان را با مساله امر به معروف آشنا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا