گوناگون

عضو انجمن مهندسان برق: مهندسی برق جایگاه واقعی خود را در کشور نیافته است

81224064 5800325

مجید مزینانی شب گذشته در حاشیه گردهمایی مهندسان برق در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مهندسان برق که در طول تحصیل سخت ترین دروس را گذرانده و بهترین نمرات را گرفته اند، پس از دانش آموختگی انتظاری دارند که به لحاظ اقتصادی و صنفی برآورده نمی شود.

وی با اشاره به کاهش تعرفه های خدمات مهندسی برق، گفت: به طور مثال حجم سرمایه گذاری در یک پروژه کوچک برق نسبت به یک پروژه کوچک عمرانی خیلی کمتر است و مهندسان برق به مراتب دریافتی کمتری دارند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود پنج هزار مهندس برق در استان خراسان رضوی فعال هستند که 90 درصد آنان در شهر مشهد فعالیت می کنند.

وی عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضا در پذیرش رشته مهندسی برق، مشکل اشتغالزایی و نبود وحدت و انسجام بین تشکل های مرتبط با مهندسی برق برای ایجاد اعتماد و ارتقای انگیزه در دانش آموختگان این رشته را از چالش های حوزه مهندسی برق در کشور عنوان کرد.

مزینانی ادامه داد: مهندسان برق برای رسیدن به جایگاه واقعی، ایجاد مکانیسم شایسته سالاری، دریافت حقوق واقعی، حذف واسطه گری، توزیع شایسته کارها و دفاع از حیثیت این رشته باید در کنار هم جمع شده و وحدت ایجاد کنند.

وی گفت: تشکل های موجود نظیر انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک، گروه علمی برق و تشکل صنفی مهندسان برق می توانند با همفکری وهم افزایی وحدت مورد نظر جامعه مهندسین برق را ایجاد کرده و در جهت ارتقای جایگاه این رشته گام های مهمی بردارند./2

7487 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا