گوناگون

حمله به هواپیمای مسافربری ایران سند رسوایی آمریکای جنایتکار است

81224061 5800322

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنج شنبه در اختیار ایران قرار گرفت آمده است: این جنایت وحشیانه در شرایطی رخ داد که رزمندگان اسلام تحت فرماندهی و راهبری امام راحل، اراده پولادین ملت سلحشور ایران اسلامی در عرصه دفاع مقدس را به ارتش بعثی و جبهه متحد دشمنان ایران اسلامی تحمیل کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام جنایتکارانه، ثابت کرد که آمریکا برای دستیابی به اهداف شیطانی خود از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذار نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت فراموش نشدنی نشان داد که حاکمان بی خرد و ضد بشر کاخ سفید نه تنها از جنایات حیرت انگیز هیروشیما و ناکازاکی پشیمان نیستند بلکه در هر مقطعی از تاریخ حیات ننگین خود برای دستیابی به منافع استکباری به تکرار آن مبادرت می ورزند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ظهور گروهک ضد اسلامی و ضدانسانی داعش نیز که نماد اراده نظام امپریالیستی آمریکا در قربانی ساختن ارزش های انسانی در راه امیال و آرزوهای استکباری است، طرح مهندسی شده آمریکا و حامیان اروپایی و منطقه ای کاخ سفید برای مقابله با اسلام از طریق ایجاد اختلاف بین مسلمانان جهان است.

در این بیانیه آمده است: جنایت 12 تیرماه 1367 که منجر به شهادت 290 سرنشین بی دفاع و بی گناه هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران شد فاجعه ای هولناک و سندی از نقض حقوق بشر از سوی آمریکای جنایتکار است و این جنایت بزرگ هیچ گاه از حافظه ملت ایران و جامعه بین الملل پاک نمی شود و برای همیشه رسواگر نظام سلطه و استکبار جهانی و متحدانش است.

هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در 12 تیرماه سال 1367 بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو جنگی وینسس آمریکا قرار گرفت که منجر به شهادت 290 نفر ایرانی شد.ک/1

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا