گوناگون

عضو شورای شهر تبریز: 30هزار میلیارد ریال قرارداد با سرمایه گذاران خارجی امضاء شده است

81169684 5705583

سعید حاجی زاده روز دوشنبه در حاشیه دیدار اعضای مجمع صادرکنندگان ترکیه با تجار و بازرگانان تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این رقم را معادل کل بودجه امسال شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: قراردادهای یاد شده بین این شهرداری و سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین و ترکیه امضا شده است.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار خصوصی و خارجی در شتاب گیری روند توسعه و پیشرفت شهر، تاکید کرد: در این مرحله باید با پیگیری مستمر و همگانی به دنبال اجرای هر چه سریعتر این طرح ها بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: تحقق این مهم امری فرا بخشی است و باید تمام نهادها و سازمان ها همکاری و هماهنگی های لازم در این عرصه را داشته باشند.

حاجی زاده تکریم سرمایه گذار را امری ضروری در این حوزه دانست و گفت: خوشبختانه فضای کنونی جامعه حاکی از بهبود شرایط جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی اظهارکرد: در این زمینه آذربایجان شرقی و تبریز دارای مولفه ها و ظرفیت های به مراتب بیشتری نسبت به کشورهایی است که در این عرصه کارنامه موفقی داشتند.

حاجی زاده مشکل اصلی جذب سرمایه گذار خارجی را نبود پیگیری های لازم برای تحقق قراردادهای امضاء شده ارزیابی کرد و گفت: این روند باعث شده با وجود برنامه ریزی کافی برای جذب سرمایه گذار، نتوانیم آنچنان که شایسته است در حفظ سرمایه گذاران موفق عمل کنیم.

وی ارایه طرح های ناقص به سرمایه گذاران، همخوان نبودن برخی طرح ها با شرایط واقعی آن، بررسی نکردن پرونده سرمایه گذاران برای تشخیص توانمندهای مالی، علمی و تجربی آنها و همچنین تعلل در ایجاد بسترهای مناسب اجرای طرح ها را از دیگر عوامل محقق نشدن اهداف مورد نظر در جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد.

عضو شورای شهر تبریز همچنین با اشاره به زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح ترافیک در تبریز گفت: زیرساخت های اجرای این طرح مهیا نیست و اجرای آن می تواند مشکلات ترافیکی این کلانشهر را بیش از گذشته افزایش دهد.

حاجی زاده با اشاره به موضوع رایگان شدن خدمات حمل و نقل عمومی که در برخی جلسات مطرح می شود، گفت: به طور قطع افزایش کیفیت و کمیت خدمات رسانی در این حوزه خواست اصلی مردم است و می توان این حقیقت را از طریق نظرسنجی مشخص کرد.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا