گوناگون

علمای اسلام صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم می‌کنند

امام جمعه قم با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از سوی دادگاه آل سعود، گفت: مردم و علمای جهان اسلام، علما، بزرگان و مراجع ما به شدت این حرکت عربستان را محکوم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم حضرت مصومه(س)، افزود: صراحتا به مجامع بین المللی و طرفداران حقوق بشر که هر روز به بهانه‌ای مدعی رعایت نکردن حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران می‌شوند می‌گوییم که سری نیز به عربستان بزنند و مسائل آنجا را رصد کنند، اگر درباره ایران اسلامی بهانه می‌گیرند در اینجا باید رسما وارد شوند.

امام جمعه قم با اشاره به محاصره شهر کوبانی از سوی تروریست‌ها و بستن راه‌های رسیدن به این شهر از سوی دولت ترکیه، بیان کرد: خوشبختانه براساس آخرین اخبار رسیده بسیاری از مناطق این شهر توسط مردم به ویژه جوانان آزاد شده است.

وی تصریح کرد: دولت ترکیه تمام راه‌ها را بسته و مردم این شهر مظلومانه به دست تروریست‌های داعشی جان می‌دهند، البته امیدواریم بر خلاف نظر آمریکا پیروزی نهایی نصیب مردم سوریه و عراق ‌شود.

وی به هفته انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان هماهنگی بین نهاد خانه و مدرسه توسط اولیا و مربیان است به طوری که باید در کنار یکدیگر راهکارهای تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان ارائه کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در خصوص هفته تربیت بدنی از 26 مهر تا 2 آبان خاطرنشان کرد: اصل ورزش مورد تاکید اسلام است زیرا موجب حفظ سلامت جسم و روح می‌شود، اما آیا آنچه امروز در جامعه ما به عنوان ورزش اتفاق می‌افتد با معیارهای دینی و رسالت اسلامی، انقلابی و اخلاقی ما هماهنگ است؟

وی ادامه داد: متواضعانه به مسئولان ورزش توصیه می‌کنم بنا نیست از آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد الگوبرداری کنیم و جوانان خود را به معرکه‌ای بفرستیم که دنیای غرب آن را می‌پسندد. دل خوش کردن مسئولان ورزشی به تعداد مدال‌های ورزشکاران باید با معیارهای دینی و اصول اخلاقی و بنیه اعتقادی ما سنجیده شود.

خطیب جمعه قم، توجه به معیارهای اخلاقی در ورزش در هنگام حضور در خارج کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید تنها به مدال آوردن فکر کرد و ندانیم در خارج کشور آیا معیارها رعایت شده است، اگر ما در چند رشته ورزشی بدرخشیم بهتر از آن است که در همه عرصه‌ها ورود پیدا کنیم و بگوئیم عقب نیفتاده‌ایم در حالیکه اگر از معیارهای دین فاصله بگیریم اوج عقب افتادگی است.

وی با گرامیداشت روز مباهله تصریح کرد: 24 ذی الحجه روز مباهله است، هنگامی که هیات مسیحیان نجران از سخنان پیامبر(ص) قانع نشدند آیه مباهله نازل شد.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، بیان کرد:هر کشوری نیاز به دستگاه امنیتی دارد. در زمان نبی اسلام(ص) و امیرالمومنین (ع) مواردی وجود داشت که از توطئه و نفوذ دشمن آگاهی می‌یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی، این دستگاه شکل گرفت و در این سی سال توطئه‌ها و کودتاها و مبارزات تروریستی و ضد اسلامی، خنثی و سلامت و امنیت کشور تامین شد و شهیدانی را تقدیم انقلاب کردند و ملت ایران قدردان زحمات این عزیزان هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا