Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسهوا فضا

عکاسی از زمین با وضوح ۵۰ هزار میلیارد پیکسل توسط کمپانی پلنت

شرکتی تازه تاسیس در آمریکا که در زمینه هوا و فضا فعالیت می کند  قصد دارد یکی از بزرگترین ناوگان های ماهواره ای جهان را ایجاد کند . وظیفه این ناوگان ماهواره ای عکاسی از زمین با وضوح ۵۰ هزار میلیارد پیکسل است . در ادامه با میهن پست همراه باشید .

عکاسی از زمین با وضوح ۵۰ هزار میلیارد پیکسل آن هم به وسیله ماهواره ها می تواند اطلاعات جامعی از وضع کره زمین ارائه کند . این کمپانی که Planet.Inc نامیده می شود تا کنون توانسته ۶۰ ماهواره Doves  را در ابعاد مختلف و بسیار کوچک تنها به اندازه یک جعبه کفش به آسمان پرتاب کند تا آنها از سیاره زمین عکس برداری کنند .

به تازگی نیز این شرکت تصمیم گرفته ۸۸ ماهواره دیگر را به آسمان جهت عکسبرداری پرتاب کند که هر کدام از این ماهواره ها قدرت وضوحی معادل سه تا پنج متر دارند .این شرکت تاریخ ارسال این ماهواره های Doves  به فضا  را  ۱۴ فوریه  ذکر کرده است.

عکسبرداری توسط این ماهواره ها هر روز می بایست از قسمت های مختلف زمین که معادل ۵۰ میلیون کیلومتر مربع است ، انجام شود و پس از آن به زمین ارسال خواهند شد .

ارسال این تعداد از ماهواره ها از مرکز فضایی ساتیش داوان مستقر در کشور هندوستان انجام خواهد شد . البته باید بدانید که با توجه به برنامه ریزی های این ناوگان و نیز اهدافی که دارد پیش بینی می شود تعداد ماهواره ها به ۱۴۴ نیز برسد که این خود ثبت رکوردی جدید  در بین ناوگان های فضایی دنیا خواهد بود  . چرا که تا به حال هیچ ناوگانی این تعداد از ماهواره به فضا ارسال نکرده است . طبق گفته ها قرار است این ماهواره ها در ارتفاع  ۵۰۰ کیلومتری از سطح  زمین  قرار گرفته و در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی این پروژه وارد مرحله عملیاتی نهایی خواهد شد.

منبع : dailymail

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا