گوناگون

فان‌خال: من به رومرو پنالتي گرفتن را ياد دادم

تيم ملي هلند با شکست 4 بر 2 برابر آرژانتين در ضربات پنالتي از رسيدن به فينال جام‌جهاني باز ماند تا حريف برزيل در ديدار رده‌بندي شود.

لوئيس فان‌خال، سرمربي هلند پس از شکست تيمش برابر آرژانتين در ابتداي نشست خبري خود درباره علت تعويض نکردن رودي کرول و کيلسن گفت: اگر مي‌توانستم يک تعويض ديگر داشته باشم، حتما کرول را به ميدان مي‌آوردم اما شرايط بازي به گونه‌اي پيش رفت که مجبور شدم هر سه تعويض خودم را تا پايان وقت اضافه نخست انجام دهم و ديگر نمي‌توانستم کرول را به ميدان بفرستم.

فان خال در ادامه گفت: به طور کل اهميت نمي‌دهم که مردم درباره من و تيمم چه اظهار نظري مي‌کنند. اگر نظرشان مثبت باشد خوب است اما اگر نه، برايم اهميت ندارد. تيم ما در اين ديدار تلاش زيادي براي گلزني کرد. ما بهتر از حريف خود ظاهر شديم اما برخلاف بازي‌هاي قبل نتوانستيم موقعيت‌هاي گل زيادي ايجاد کنيم. اين هم به اين دليل است که آرژانتين با بقيه تيم‌هايي که با آن‌ها بازي داشتيم فرق مي‌کند. آن‌ها تيم سازمان‌يافته‌اي هستند. البته اين نکته هم هست که آرژانتين نتوانست برابر ما صاحب موقعيت گل شود. در کل بازي برابر بود. اين بازي تاکتيکي بود و دو تيم بسيار بابرنامه ظاهر شدند.

فان خال در ادامه گفت: تورنمنت بسيار خوبي را پشت سر گذاشتيم. در روزهاي نخست هيچ کس انتظار نداشت که تيم ما از گروهش صعود کند اما ما توانستيم به عنوان تيم نخست از گروه‌مان صعود کنيم و در ديداري سخت مکزيک را از پيش رو برداريم و سپس کاستاريکا را حذف کنيم. در اين مرحله نيز برابر آرژانتيني قرار گرفتيم که تيمي بزرگ و مدعي است که در اين ديدار نيز ما شکست نخورديم. ضربات پنالتي کاملا به شانس بستگي دارد و تيمي که خوش‌شانس باشد به پيروزي مي‌رسد.

سرخيو رومرو دروازه‌بان آرژانتين در تيم آلکمار هلند شاگرد لوئيس فان خال بود. فان خال در پاسخ به اين سوال که آيا از توانايي رومرو در مهار ضربات پنالتي آگاهي داشته است يا نه گفت:‌ البته. خود من پنالتي گرفتن را ياد رومرو دادم.

سرمربي تيم ملي هلند در پايان گفت: وقتي پنالتي اول‌مان را از دست داديم و حريف پنالتي‌اش را گل کرد اعتماد به نفس آن‌ها افزايش يافت. قبل از ضربات پنالتي با ولار صحبت کردم. او بهترين گزينه ما براي زدن ضربه پنالتي بود اما زدن پنالتي نخست کار آساني نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا