گوناگون

فردوسی احیاگر زبان فارسی و فرهنگ ایرانی است

81168505 5703487

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی سیدی روز یکشنبه در همایش فردوسی شناسی گچساران افزود: او با بهره گیری از فرهنگ ایران کهن و واژگان فارسی هویت ایرانی را از تندباد حوادث روزگار نجات داد.

مدیر موسسه فرهنگی آرامگاه فردوسی با اشاره به علاقه مردم نقاط مختلف جهان و حتی کسانی که فارسی زبان نیستند مانند مردم کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان گفت: این شاعر از افتخارات زبان فارسی است.

وی اظهار کرد: اگر اهمیت و پشتکار حکیم والامقام توس نبود پس از حمله مغول شاید بسیاری از آداب و رسوم ایرانی و زبان فارسی نابود می شد.

سیدی با اشاره به شور و اشتیاق مردم گچساران و رسوخ شاهنامه فردوسی در آیین های شادی، عزا، محافل، جنگ ها و بخش های مختلف زندگی گفت: عشق مردم این خطه به این شعر گرانقدر بی مانند است و باید با شناسایی انگیزه های این علاقه مندی آن را در دیگر نقاط کشور اشاعه داد.

وی تصریح کرد: شاهنامه روایتگر شکوه ایرانیان و اسطوره بی بدیل حماسه سرایی جهان است که پس از صدها سال هنوز بی رقیب بر تارک حماسه سرایی جهان می درخشد.

سیدی بر احیای محافل شاهنامه سرایی، نقادی، دوره های آموزشی تفسیر شاهنامه در بین نسا جوان تاکید کرد و گفت: احیای سنت های ایرانی بهترین راهکار برای پیشگیری از نقشه های شوم دشمنان ایران اسلامی در تهاجم فرهنگی است.

8143/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا