گوناگون

شهردار قم:تکمیل بلوار پیامبر اعظم (ص) با جدیت ادامه دارد

81168502 5703481

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ˈمحمد دلبریˈ روز یکشنبه در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: دراین زمینه، ابتدا با شرکتی چینی مذاکره کردیم ولی با انصراف آنها، فاینانس آن به بلوار پیامبر اعظم (ص) منتقل شد.

وی افزود: این موضوع مشکلی حقوقی داشت که با انتخاب مشاوری در زمینه حقوق بین المللی این مساله بررسی و طی چند روز آینده متن قرارداد تحویل شرکت مورد نظر می شود ،در مورد ال سی ها هم از طریق دو بانک پیگیری لازم صورت گرفته و یکی از بانک ها اعلام آمادگی کرده است.

دلبری گفت: قرار است که پس از دو ماه از گشایش ال سی، شرکت چینی مبالغ مورد نظر را برای بلوار پیامبر اعظم (ص) واریز کند.

بلوار پیامبر اعظم به طول هفت کیلومتر حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به مسجد جمکران متصل می کند که در حال حاضر بلوار اصلی برای رفت و آمد خودروها ساخته شده و تردد صورت می گیرد ، اما

پیاده رو و ساختمان های دو طرف این بلوار هنوز احداث نشده است.

بر اساس طرح های پیشنهادی در این مسیر علاوه بر ساخت مجتمع های تجاری و اقامتی قرار است مراکز فرهنگی و موزه و کتابخانه نیز ساخته شود.

شهردار قم درادامه با اشاره به کمبود بودجه برای اجرای پروژه متروی قم گفت: دراین خصوص قانون دولت را متولی امر قرار داده و شهرداری نمی تواند بودجه لازم را تامین کند.

وی با بیان اینکه اجماع بر سر این است که تعطیل کردن مترو به صلاح نیست، تصریح کرد: به همین دلیل حتی به یک نوبت هم شده پروژه را فعال نگاه می داریم تا دولت هم برای تامین بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.

پروژه خط A مترو قم که در حال انجام است از جنوب غربی به شمال شرقی می باشد

موقعیت خط A متروی قم با حفظ دسترسی های محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه می یابد و دسترسی به قطار شهری برای مسافران درون شهری از طریق ۱۴ ایستگاه پیش بینی شده است. ک/1

7406/ 550/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا