گوناگون

فرماندار دشت آزادگان: مرزچذابه باوجود ناامنی دربرخی مناطق عراق، برای صادرات کالا باز است

81223007 5798667

ˈمحمدرضا ناطقی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کار صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق مرز بین المللی چذابه در 100کیلومتری شمال غرب اهواز توسط بازرگانان محلی انجام می شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: موضوع بستن مرز چذابه تاکنون مطرح نشده و در جریان تحولات اخیر در کشور عراق بازارچه مرزی چذابه بدون وقفه به فعالیت عادی خود ادامه داده است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان در ادامه گفت: صادرات کالا به صورت عادی از طریق دو مرز شلمچه و چذابه جریان دارد و دلیلی برای نگرانی تجار استان وجود ندارد.

ناطقی افزود: تردد مسافران و زایران عراقی از مرز چذابه بدون هیچ گونه محدودیتی ادامه دارد ولی اعزام کاروان های زیارتی از کشورمان به دلیل رعایت برخی ملاحظات امنیتی متوقف شده است.

مرز زمینی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و مرز چذابه در 50کیلومتری شمال غرب سوسنگرد و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از سال 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و تردد زایران عتبات عالیات بازگشایی شد.

حدود یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از طریق مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به عراق پارسال صادر شد.

استان خوزستان با 500کیلومتر مرز زمینی و دریایی مشترک با عراق با دو استان بصره و میسان همسایه است.

استانداران میسان و بصره در یک دهه اخیر چند تفاهم نامه اقتصادی، فرهنگی و مرزی با استانداری خوزستان امضا کرده اند تا مسیر همکاری ها هموارتر شود.ک/3 /641646

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا