گوناگون

فرماندار یزد: جهاد کشاورزی می تواند در اقتصاد مقاومتی الگو باشد

81205668 5768672

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری یزد ˈمحمود شاکری شمسیˈ در بازدید از جهاد کشاورزی شهرستان یزد افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری در چند سال گذشته است که در این خصوص بخش کشاورزی می تواند در محقق ساختن اهداف تعیین شده در این مسیر نقش بسزایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال زراعی جدید با کاهش بارندگی مواجه بوده ایم باید از منابع آب بهینه استفاده شود تا در آینده با مشکل جدی و بحرانی مواجه نشویم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان استفاده از گونه های کم آب خواه و روشهای نوین در آبیاری را برای رفع مشکل کم آبی مفید و مؤثر دانست.

شاکری شمسی خواستار کاهش تصدی گری در ادارات و نهادهای اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی شد و خاطر نشان کرد: می توان با واگذاری امور ، مردم به از طریق سازمانهای مردم نهاد و ارائه تسهیلات به فارغ التحصیلان رشته های مرتبط توفیقات خوبی را در بخش کشاورزی بدست آورد.

فرماندار یزد با اشاره به اقدامات مؤثر انجام شده از سوی جهاد سازندگی در اوایل انقلاب و سالهای پس از آن افزود: احداث راهها در مسیرهای صعب العبور، انتقال شبکه های برق ، رونق دادن به کشاورزی ، دامپروری و … در روستاها و مناطق محروم از مهمترین اقدامات بود که صورت پذیرفت.

شاکری شمسی گفت: جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد مقدس از پشتوانه معنوی و مردمی در جامعه برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصهای توسعه پایدار در هر کشوری محسوب می شود خاطر نشان کرد: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی استان و شهرستان یزد وجود دارد که برای فعال تر نمودن این بخش نسبت به گذشته باید تلاس جدی تری صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم در این بازدید گفت: شهرستان یزد به عنوان مرکز استان از نظر تولید محصولات کشاورزی در سطح استان در رتبه های برتر قرار دارد.

ˈسید جمال سجادی پورˈ با بیان اینکه 65 درصد محصولات گلخانه ای استان در شهرستان یزد تولید می شود اظهار داشت: کشت گلخانه ای یک مزیت است و در حال حاضر از لحاظ کمی در سطح بالایی قرار داریم که امیدواریم به لحاظ کیفی نیز به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.ک/1

650/7546

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا