گوناگون

فرهنگ عاشورايی باید در جامعه تبیین شود

 به  گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال یاری شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سمبل استقلال، اخلاص، توحید، اخلاق، شجاعت و در یک کلام همه خوبی هاست.

وی همچنین اظهارداشت:  مكتب عاشورا آموزه ها و درس هاي بي شماري براي آزادگان و ظلم ستيزان و عدالت خواهان همه دوران ها دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: رهنمودها و پيام هاي حماسه جاودانه عاشورا مخصوص مکتب و گروه خاصي نيست بلکه در تمامي ابعاد و شئون زندگي جوامع بشري روشنايي داده و حيات بخش است.

وی افزود: فقط نباید به نقل تاريخ عاشورا و عزاداري بر مصائب بسنده کرد بلکه بايد با سرمشق گرفتن از پيام هاي نهضت عاشورا، آرمان هاي حسيني را زنده و فرهنگ عاشورايي را در جامعه تحقق عيني بخشيد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: واقعه جانسوز کربلا نقطه عطفی در تاریخ بشریت و مدار تاثیرگذاری و الهام بخشی به همه انسان های آزاده و بیدار جهان شد.

وی افزود: نهضت عاشورا یک حادثه و اتفاق نیست بلکه یک مکتب فکری و اعتقادی است.

یاری با اذعان اینکه عاشورا مکتبی که برای همیشه پشتوانه اسلام است، تصریح کرد: شور و شعور حسینی را باید در عزاداری ها ترویج داد.

وی در ادامه ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در تمام لحظات زندگی مورد تاکید قرار داد و گفت: تذکر لسانی امری ضروری در جامعه کنونی محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود:  استفاده از اقدامات تبلیغی و فرهنگی، تشویق افراد و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کنار توجه به فریضه های مهم نماز و دعوت و ارشاد در اولویت کاری اقشار مختلف جامعه باشد.

وی همچنین با یادآوری اینکه قیام خونین کربلا با اخلاص، معرفت و بصیرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش جاودانه شد، افزود: پیام قیام عاشورا ظلم ستیزی، ایثارگری و مجاهدت در راه خدا بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا