گوناگون

فرود آوار اعتیاد بر سر همه با بی‌توجهی

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: معضل اعتیاد مشکلی است که باید با مشارکت هم آحاد جامعه برطرف شود و در صورت بی توجهی آور آن بر سر همه فرود خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان،یونس رنجکش در دومین کمیته تخصصی سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان افزود: یکی از راههای پیشگیری از این مشکل و معضل اجتماعی همگرایی و هم‌افزایی همه نیروهای اجتماعی است که باید با درک اهمیت موضوع وارد میدان عمل شوند.

وی ادامه‌داد: پدیده شوم اعتیاد به هر دلیلی امروزه یکی از مخاطرات جدی جامعه و واقعیتی است که قادر به کتمان آن نیستیم اما برای پیشگیری از گسترش آن باید مشارکت‌های اجتماعی بیشتر شود.

وی اظهارکرد: ایجاد حساسیت نسبت به معضل اعتیاد و مراقبت‌های ویژه جامعه باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد و در این میان آموزش همگانی نقش مهمی دارد که نیروهای مرجع جامعه باید در این راه پیشگام شوند.

جانشین رئیس کمیته تخصصی سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان افزود: سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند که این نقش باید پررنگ‌تر شود.

وی استفاده از ظرفیت خیرین در جامعه را یک رکن اساسی در این زمینه دانست و از سازمان‌های مردم نهاد خواست تا با ایجاد شبکه‌های اجتماعی خیرین و حساس کردن آنها برای حضور در بخش درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد پیشگام شوند.

رنجکش افزود: تاکنون نسبت به سهم خیرین سلامت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد توجه کافی نشده است که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی همچنین نقش رسانه‌ها را در فرآیند پیشگیری از اعتیاد برای آموزش همگانی حیاتی خواند.

در این جلسه اکبرپراوزان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان هم با تاکید بر مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و درمان معضل اعتیاد گفت: معتاد امروز دیگر مجرم شناخته نمی‌شود، بلکه بیماری است که باید درمان شود.

وی از پیگیری‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در تشکیل جلسات و فعال‌سازی تشکل‌های مردم نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد نیز قدردانی کرد.

نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد شرکت‌کننده در این جلسه هم هر کدام به ارائه راهکارهای خود برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا