گوناگون

فضای امید و آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور ایجاد شده است

81192678 5746153

ˈعلیرضا رزم حسینیˈ روز یکشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان کرمان افزود: همواره گفته ایم که برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم زیرا دولت تدبیر و امید فضایی را ایجاد کرده که صدای پای سرمایه گذاران را در گوشه گوشه کشور می شنویم.

وی گفت: استان کرمان در رویکرد دولت یازدهم مبنی بر توجه ویژه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای غیردولتی پیشگام است.

استاندار کرمان افزود: با توجه به اینکه بخش خصوصی موانع سر راه توسعه را خوب می شناسد بنابراین وظیفه استانداری رفع موانع توسعه در پیش پای بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در این زمینه توفیقاتی حاصل شده است گفت: بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مردمی و نه دولتی است لذا می توانیم از ظرفیتهای نهفته بیش از پیش استفاده کنیم و ما نیز تمرکز خود را برای رفع موانع در این مسیر انجام می دهیم.

استاندار ادامه داد: دولت در مسیر هموار کردن راه برای سرمایه گذارانی است که بتوانند از ثروت خدادادی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری مقوله ای ملی، معنوی و ارزشی و سرمایه گذار فردی است که خطرپذیری می کند و از مال و آبروی خود برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید می گذارد لذا وظیفه دولت حمایت از این سرمایه گذاران توانمند است.

او در ادامه به ظرفیتهای استان کرمان اشاره و بیان کرد: این استان رتبه نخست بخش معدن را در کشور دارد اما تنها 10 درصد از معادن کرمان اکتشاف شده که این نیز 40 سال پیش انجام شده و هنوز در 90 درصد دیگر معادن اکتشاف انجام نشده است لذا سرمایه گذاران می توانند از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

رزم حسینی افزود: همچنین با هماهنگی با وزیر صنعت مقرر شده مساعدت لازم با سرمایه گذارانی که در بخش معدن سرمایه گذاری می کنند انجام شود که بر اساس آن برای واگذاری معادنی که مدتها غیرفعال هستند به سرمایه گذاران کمک می شود.

وی ادامه داد: معادن بسیاری در تیتانیوم و کرومیت در جنوب استان کرمان داریم که حداقل میزان بهره برداری از آن صورت می گیرد.

استاندار کرمان همچنین کمبود این استان در بخش انرژی برق را سه هزار و 500 مگاوات انرژی اعلام و بیان کرد: با توجه به تولید فولاد که قرار است تا پنج سال آینده 34 درصد از سهم کل کشور در این زمینه به کرمان اختصاص یابد به همین دلیل نیاز به انرژی داریم، و در این زمینه تا 10 هزار مگاوات برای توسعه انرژی در استان در بخش مصرف از وزیر نیرو قول گرفته ایم.

وی همچنین گفت: استان کرمان 312 روز آفتابی در طول سال دارد لذا می توان از این ظرفیت نیز در کنار انرژی بادی برای تولید برق استفاده نمود.

او افزود: همچنین استان نیاز به حمل و نقل ریلی دارد لذا هفته پیش از شش سرمایه گذار ریلی دعوت شد تا بتوانیم در این زمینه نیز شرایط توسعه ریلی را فراهم کنیم.

رزم حسینی در ادامه گفت: در مسیر سیرجان – بردسیر- کرمان – زرند حلقه مفقوده داشتیم و بر اساس موافقتنامه ای که انجام شد زیرساخت و بخش ریلی را توسط بخش خصوصی در این محور دنبال می کنیم.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز به رغم ظرفیتهای خوب در جنوب استان کرمان بهره وری بسیار پایین است لذا و با توجه به اینکه در 10 محصول کشاورزی رتبه نخست تا سوم کشور را داریم باید زمینه برای بهره وری بیشتر با حضور سرمایه گذاران انجام شود.

استاندار کرمان در خصوص گردشگری نیز به جاذبه ها و آثار تاریخی در همه شهرستانهای استان اشاره و بیان کرد: تاسیس شرکت گردشگری کویر را داریم و می خواهیم از کویر که روزی به دلیل اشرار و مواد مخدر تهدیدی برای ما بود اما امروز به فرصت تبدیل شده استفاده بهینه بکنیم.ک/2

7443/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا