گوناگون

فعالیت بیش از 300 هیأت در ورامین/ رواج برخی بدعت ها در عزاداری ناپسند است

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز حجت الاسلام رضا غلامی در جمع برخی فعالان هیئات مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی ورامین با اشاره به فعالیت بیش از 300 هیأت در ایام ماه محرم اظهار داشت: بیش از 300 هیأت مذهبی دارای مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در ایام ماه محرم به اقامه عزا می پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: جلسات متعددی برای هماهنگی بین هیأت مذهبی و ایجاد اتحاد و همدلی بین مسئولان هیئات در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده و آخرین گردهمایی نیز فردا با حضور مادحین، سخنرانان و مسئولان هیئات در حسینیه شهدای گمنام ورامین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام ماه محرم جوانان و نوجوانان فراوانی در مجالس روضه و عزاداری سید و سالار شهیدان حاضر می شوند و این یک فرصت کم نظیر فرهنگی و تبلیغی برای سخنرانان و مادحین مذهبی شهرستان است تا هر چه بیشتر زمینه گسترش مبانی اسلامی را در میان آینده سازان کشور فراهم آورند.

غلامی با انتقاد از برخی افراد که با رواج بدعت ها در عزاداری به دنبال جذب جوانان هستند، اضافه کرد: رواج برخی بدعت ها در عزاداری مانند قمه زنی و استفاده از آهنگ های مذموم غربی در عزاداری امام حسین ناپسند بوده و قطعا فعالان فرهنگی را از رسیدن به نقطه مطلوب دور می کند.

این مسئول با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در باب عزاداری متذکر شد: باید همه مسئولان، مادحین و سخنرانان مذهبی، منویات رهبری درباره شیوه عزاداری که در دسترس عموم قرار دارد را مطالعه کرده و آن را به عنوان خط مشی خود در برنامه ها در نظر بگیرند.

غلامی افزود: رهبری بارها فرمودند که یکی از بزرگترین نعمتها، نعمت یاد حسین‌ بن‌ علی (ع)، یعنی نعمت مجالس عزا،محرّم و عاشورا برای جامعه شیعی است و مردم باید قدر مجالس عزاداری را بدانند و از این مجالس استفاده کنند و این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصال هرچه محکم‌تر میان خودشان و امام حسین، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند.

وی یادآور شد: دشمن به خوبی می داند تا زمانی که عزاداری اصیل مذهبی در هیئات و میان جوانان و نوجوانان کشور رواج دارد، نمی تواند به هدف اصلی خود که همانا دور کردن آینده سازان کشور از مبانی و باورهای اعتقادی است، برسد به همین خاطر به دنبال ایجاد انحراف در عزاداری می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا