Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيستهوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی گوگل این بار در مزرعه خیار !

فناوری هوش مصنوعی نه تنها باید به حل چالش های بزرگ در دنیای امروز کمک کند بلکه گاهی اوقات نیز می تواند برای رفع مشکلات و انجام کارهای پیش پا افتاده روزمره نیز به کمک انسان بیاید. مثلا انجام کارهایی خاص در یک مزرعه خیار، چرا که جدیدا هوش مصنوعی گوگل به یک کشاورز کمک کرده تا علاوه بر کشت محصول بهتر، زمان آزاد بیشتری برای انجام کارهای دیگرش داشته باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فناوری هوش مصنوعی فقط برای حل و فصل چالش‌های بزر گ نیست، بلکه گاهی می‌تواند برای مقابله با مشکلات روزانه مانند ارتقای محصول یک مزرعه خیار به کار گرفته شود.

ماکاتو کویکه از فناوری یادگیری ماشین گوگل موسوم به – TensorFlow – برای ساخت یک دستگاه طبقه‌بندی خیار استفاده کرده تا زحمت والدین کشاورزش را کم کند.

کارایی هوش مصنوعی گوگل در مزرعه خیار بدین صورت است که این سیستم از یک رایانه تک‌برد – رزبری پای ۳ – که به یک دوربین مجهز است، برای ثبت تصویر از گیاهان و ارسال آنها به یک شبکه کوچک عصبی بنام TensorFlow استفاده می‌کند. پس از آن، این سیستم به ارسال تصاویر به یک شبکه بزرگتر روی سرور لینکوس پرداخته تا خیارها را بر اساس ویژگی‌هایی مانند رنگ، شکل و اندازه طبقه‌بندی کنند.

تکنولوژی هوش مصنوعی گوگل در مزرعه خیار

البته باید گفت که این سیستم در حال حاضر هنوز کامل و عالی محسوب نمی‌شود. کویکه برآورد کرده که آموزش این طبقه‌بندی به هوش مصنوعی حتی با وجود تصاویر دارای کیفیت بسیار کم، حدود دو تا سه روز طول بکشد. همچنین به نظر می‌رسد ۷۰۰۰ تصویری که کویکه برای آموزش این ربات استفاده کرده بود، کافی نبودند.

اگر چه این فناوری می‌تواند با اصلاح آن در آینده به تجهیزات رباتیکی در مزرعه تبدیل شود تا بسیاری از کارها را بدون نیاز به دخالت انسان انجام خواهند داد اما بد نیست بدانید که این سیستم در آزمایشگاه ۹۵ درصد دقت را از خود نشان داده است، اما دقت آن در جهان واقعی بیشتر از ۷۵ درصد نخواهد بود.

منبع : engadget

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا