Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

جزئیاتی از مشاهده آب مایع بر روی سطح مریخ !

آب مایع روی سطح مریخ دیده شد .ناسا سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا دیروز  این خبر هیجان انگیز را منتشر کرد . این سازمان پس از یافتن نمک‌ های هیدراته از کانی‌ ها در روی  سطح مریخ بود. در این مورد مشکوک شده و تحقیقات بیشتر به چنین نتیجه ای رسید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

شروع تحقیقات کشف آب مایع روی سطح مریخ به ماه گذشته بازمی گردد که در آن دانشمندان ناسا مسیر های عجیب و خاصی را در منطقه ای به نام خطوط شیب‌دار در مریخ دیدند . این منطقه به دلیل وجود دره هایی با شیب بسیار تند منطقه خطوط شیب‌دار نامگذاری شده .

ابتدا ماهواره مدارگرد ناسا عکس هایی از این منطقه تهیه کرد که برای دانشمندان ناسا کمی عجیب بود و به آنجا مشکوک شدند . سپس این سازمان  با کمک دوربین های مادون قرمز دمای محیط سطحی این منطقه را از فاصله ای بسیار دور مورد بررسی قرار داد . در این بررسی ها آنها متوجه شدند که دمای خاک ها و شن های موجود در منطقه خطوط شیب‌دار در روز و شب متفاوت بوده و بنظر می رسد خنک کننده ای در آن اطراف وجود دارد .

آب مایع روی سطح مریخ دیده شد

پس از یافتن آثار نمک های هیدراته در حوالی این منطقه شک دانشمندان ناسا تبدیل به یقین شد که حتما آبی در آن حوالی وجود دارد به این خاطر که نمک هیدراته  فقط در جایی یافت می شود که آب هم باشد . اما غلظت بالای نمک این مسئله را اثبات می کند که رطوبت بسیار بالایی در سطح وجود آب مایع در این منطقه است .

در نهایت باید گفت که این آب  بسیار شور بوده و خوردنی نیست . در حقیقت هنوز هم یکی از اصلی ترین مشکلات سر راه زندگی انسان در مریخ مسئله آب است که هنوز وجود دارد . از طرف دیگر هم این مقدار آب کشف شده بسیار کم در سطح آبی است که در کویر های جهان می توانید پیدا کنید . اما همین کشف شاید شروعی برای یافتن جواب این سوال باشد که آیا در روی مریخ حیاتی بوده یا نه ؟

منبع : nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا