Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

فناوری تغییر شکل خودکار بال در هواپیماهای آینده بوئینگ !

از فناوری بال های تغییر شکل دهنده در هواپیماهای آینده بوئینگ استفاده خواهد شد . استفاده از این فناوری باعث خواهد شد که مصرف سوخت و همچنین آلودگی صوتی در هواپیما کاهش یابد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

اخیرا دانشمندان به فناوری دست یافته اند که در آن بدون تعویض بال ها خلبان می تواند شکل ظاهری آنها را تغییر دهد و به صورتی که نیاز است در بیاورد . این روش نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت و کمتر شدن آلودگی صوتی خواهد شد بلکه قدرت کنترل  خلبان را نیز بیشتر خواهد کرد در نتیجه می توان گفت پروازی امن تر ایجاد خواهد شد .

دانشمندان این پروژه ابتدا به این نتیجه رسیدند که علم در طراحی بالهای کنونی هواپیماها به نهایت خود رسیده و تغییر در شکل طراحی آن ها دیگر به بهبود شرایط کمک نخواهد کرد پس آنها تصمیم گرفتند تا با ساخت بال های تغییر شکل دهند شرایط را بهبود دهند .

در حقیقت آنها به این نتیجه رسیدند که با هیچ گونه طراحی مجدد و پیشرفته نمی توانند به بهینه سازی شرایط یک هواپیما کمکی کنند . سپس تنها راه موجود یعنی ساخت چنین بالهایی را انتخاب کردند .

جالب است بدانید کار روی این پروژه بیش از سی سال است که آغاز و حالا دانشمندان توانسته اند با کمک این فناوری تا دوازده درصد در مصرف سوخت پیشرفته ترین هواپیماها نیز صرفه جویی کنند .

در این نوع هواپیماها در هنگام شروع پرواز با استفاده از حداکثر توان لیفتی که بال تغییر شکل داده شده تولید می کند از باند پرواز بلند می شود که همین موضوع باعث کمتر شدن مصرف سوخت در هواپیما خواهد شد و البته با رسیدن به ارتفاع اصلی و با تغییر دوباره در ساختار بالها پرواز حداقل مصرف سوخت ادامه خواهد یافت.

بد نیست بدانید شرکت های بزرگ هواپیمایی سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار برای تامین سوخت هواپیماها هزینه خواهند کرد . حالا با استفاده از چنین فناوری این مقدار هزینه به شکل چشمگیری کاهش می یابد که کمپانی بزرگ بوئینگ پیشتاز آن خواهد بود .

با هم در میهن پست تصاویری از فناوری بالهای تغییر شکل دهنده در هواپیماهای آینده را تماشا می کنیم.

 

منبع : airsoc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا