Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

کشف فسیل ۳٫۶ میلیارد ساله یک موجود زنده در گرین‌لند !

کشف فسیل ۳٫۶ میلیارد ساله یک موجود زنده در گرین‌لند در حالی این روزها از آن به عنوان قدیمی ترین فسیل موجود زنده یاد می کنند که  زمین‌شاسان استرالیایی نیز توده های خیلی جالب و قدیمی در گرین‌لند پیدا کرده‌اند که این ساختارها فسیل شده ۳٫۶ میلیارد قدمت دارد. قدمتی که در واقع مخص می کند که حیات بر روی زمین زود تر از آن چه تصور می شده شروع شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کشف فسیل ۳٫۶ میلیارد ساله این موجود زنده در گرین‌لند در حالی این روزها مورد توجه جامعه علمی قرار گرفته است که این ساختارها در سال ۲۰۱۲ در منطقه‌ی دوردستی از گرین‌لند به نام «ایسوا» کشف شدند. محققان متوجه شکل‌های عجیبی شدند که قبلا برف آنها را پوشانده بود و بلافاصله فهمیدند که آنها نشان‌دهنده یک ویژگی منحصر به فرد هستند.

در این میان پژوهشگران هنگامی که این ترکبیات عجیب را در آزمایشگاه آنالیز کردند به این نتیجه رسیدند که ساختارهای ۵ سانتی‌متری مخروطی شکل در سنگ‌ها منشا میکروبی داشته که بدین صورت دانشمندان به همین شکل از تاریخ تشکیل این ترکیبات مطمئن شدند.

با توجه به کشف این فسیل و تایید این نتایج تحقیق مشخص خواهد شد که این فسیل‌های قدیمی‌ترین فسیل‌ کشف شده بر روی زمین است. که البته قبلا هم در غرب کشور استرالیا فسیل‌هایی پیدا شده بود که به ۳٫۴ میلیارد سال قدمت داشته اند که تا قبل از کشف این فسیل آن فسیل‌ها از دیدگاه دانشمندان به عنوان قدیمی‌ترین فسیل‌های زمین شناخته شده بودند.

نکته جالب و با اهیمت در خصوص این فسیل های این است که با کشف و مطالعه بر روی فسیل‌های گرین‌لند مشخص شده است که آغاز شکل گیری حیات بر روی زمین خیلی زود از آن چه را که تصور می شد و سال ها پس از تشکیل این سیاره – زمین – شکل گرفت است.

  لازم است بدانید که بعد از شکل گیری زمین، این سیاره خیلی گرم و سوران بوده و مداوم توسط سیارک‌های دیگر بمباران شهابی شده است اما با این وجود از همان دوران شکل گیری حیات از همان زمان غیر ممکن نبوده است .

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا