Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت کلاس جدید مواد هوشمند از موجودات دریایی

ساخت کلاس جدید مواد هوشمند از موجودات دریایی توسط محققان دانشگاه کنکتیکت آمریکا انجام شده است . این محققان توانسته اند با ویژگی های منحصر بفرد برخی موجودات دریایی مواد هوشمند جدیدی تولید کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

مواد هوشمندی که این محققان ساخته اند کاربرد های زیادی در ساخت پنجره ها و نمایشگرهای اپتیکی دارد . آن ها از مدت ها پیش متوجه شده بودند که موجوداتی مانند ماهی ژله‌ای و ماهی مرکب این خاصیت را در خود دارند که با توجه به عوامل محیطی تغییر ساختار و یا تغییر رنگ بدهند . حالا آنها با کمک روش های نوین توانسته اند مواد هوشمندی در کلاس جدید که کاربرد های زیادی هم دارد تولید کنند .

در این کلاس جدید مواد هوشمند از لایه‌ هایی از جنس  پلیمر که دارای قابلیت  انعطاف پذیری هستند، استفاده شده که روی یک نوار فیلم سخت جاسازی شده‌اند. خاصیت انعطاف پذیری پلیمری و همچنین ویژگی های منحصر بفرد بدن ماهی ها درزهایی  در ساختار نوار فیلم به وجود می آورد که از آن می‌توان در موارد گسترده‌ای از مواد در فناوری‌ های اپتیکی استفاده کرد.

ساخت کلاس جدید مواد هوشمند از موجودات دریایی

بطور کلی موادی که محققان دانشگاه کنکتیکت آمریکا ساخته اند لایه های ترکیبی از پلیمر و موادی از جنس ساختار بدن ماهی ژله‌ای و ماهی مرکب است که در صورت کش آمدن می تواند بصورت هوشمند خود را به حالت اولیه بازگرادند .

جالب اینجاست که طی آزمایشات انجام شده در هنگام کشیده شدن ماده هوشمند ساخته شده مقدار تارها و حتی رنگ ماده بصورت کلی تغییر خواهد کرد . یکی از کاربرد های جذاب این کلاس جدید مواد هوشمند در ساخت تابلو های تبلیغاتی است که می توان روی یک لایه چندین لوگو و نماد متفاوت را نشان داد که تنها با قابلیت انعطاف پذیری به نمایش در می آیند .

منبعnewatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا