گوناگون

قبل از خرید زمین از شهرداری استعلام پاکدشت دریافت کنید

81159010 5686249

کوروش سیری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : بیش از 60 درصد از املاک شهرستان پاکدشت اوقافی می باشد و خریداران زمین و ملک می باید پیش از انجام هر گونه معامله نسبت به استعلام وضعیت ملک از سوی شهرداری پاکدشت اقدام نمایند .

وی افزود : یکی از مهمترین اصول عقد قرارداد ، رویت مدارک سازنده ملک از جمله پروانه ساخت و سند مالکیت از سوی خریدار است که یقینا دریافت استعلام از سوی شهرداری می تواند راه بسیاری از تخلفات را بسته و باعث شود تا معامله بدون کمترین مشکل انجام شود .

وی گفت : علاوه بر این ، مسوولان بنگاه های معاملات ملکی و مشاران املاک نیز موظفند تا فعالیت های خود درزمینه خرید و فروش املاک را زیر نظر و با اخذ مجوز ازاتحادیه املاک انجام دهند.

وی یکی از مهمترین اقدامات اتحادیه ارائه آموزش لازم به متصدیان بنگاه های معاملات ملکی اعلام کرد و افزود : به منظور توانمند سازی مشاوران املاک ، این اتحادیه بیش از 32 ساعت دوره آموزشی برای متصدیان این واحدها زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار نموده که پس از قبولی شرکت کنندگان درآزمون ، مجوز کاربرای آنها صادر می شود.

سیری اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون و با همکاری اتحادیه مشاوران املاک کشوری و اتحادیه شهر تهران آزمون تخصصی فنی و حرفه ای درزمینه اتحادیه املاک در پاکدشت برگزار شده که طی آن270 نفر موفق به قبولی شده و به زودی ساماندهی می شوند.

وی تأکید کرد : معرفی کامل ملک به خریدار و تشریح کامل وضعیت آن ازجمله وظایف بنگاه های مسکن است و کلیه املاک داران موظفند نسبت به این امر اهتمام داشته باشند .

رئیس اتحادیه املاک شهرستان پاکدشت با اشاره به نقش مهم املاک داران درترویج فرهنگ مقاوم سازی مسکن گفت : فعالیت بنگاه های املاک و اعتماد سازی آنها برای خریداران و فروشندگان نقش بسزایی دررونق خرید و فروش مسکن شهرستان خواهد داشت که یقینا توجه به امر ساخت و ساز اصولی می تواند در توسعه این بخش نقش به سزایی ایفا کند.

تهرام564/7254

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا