گوناگون

قول مساعد نماینده خاش برای پیگیری حق نوار مرزی فرهنگیان

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرایط فرهنگی و اجتماعی در شهر و استان ما به درستی مدیریت شود القاب محرومیت از استان برداشته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، حمیدرضا پشنگ، در نشست شورای آمورزش و پرورش این شهرستان افزود: بسیاری از اهداف و برنامه‌های پیشرفت علمی منطقه با جلب مشارکت مردمی و متکی شدن به استعداد‌های درخشان محقق می‌شود.

وی در کنار توجه به مباحث علمی و آموزشی، تربیت دینی موفق را عاملی مهم در جهت رشد، توسعه و پیشرفت در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برشمرد.

پشنگ با تاکید بر اینکه از انجام اقدامات شتاب‌زده باید اجتناب شود، گفت: بر اساس اجرای برنامه‌های مفید و کار آمد باید پشتوانه‌های مطالعاتی و پژوهشی دقیق را به نقشه راه تبدیل کرد.

وی افزود: مشکلاتی نظیر اشتغال و بیکاری، مصرف بی‌رویه انرژی، مدرک‌گرایی و مشکلاتی از این دست، با تغییر نسل‌ها نه تنها تغییر نکرده بلکه تشدید شده است و آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه کشور می‌تواند در راستای حل مشکلات گام بردارد.

وی در خصوص پیگیری برای بر قراری حق نوار مرزی فرهنگیان و کسب سهمیه قبولی کنکور در رشته‌های پزشکی برای شهرستان قول مساعدت داد.

قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی منطقه، مطالبی در مبحث اعتبارات و نحوه عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش به شیوه نوین یعنی تمرکززدایی و جذب مشارکت مردمی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ستاد پروژه مهر93 در شهرستان به منظور فراهم کردن همه شرایط و امکانات برای شروعی با نشاط و متفاوت در آغاز سال تحصیلی جدید، از اقدامات انجام گرفته در کمیته‌های شش گانه این ستاد خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی جدید همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در جهت به موفقیت رسیدن مبانی آموزشی و تربیتی در شهرستان صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا