گوناگون

قیمت هر بشکه سبد نفت اوپک به 105 دلار و 37 سنت رسید

81144410 5661149

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، روزنامه نشنال میرور نیجریه صبح روز جاری (چهارشنبه) اعلام کرد: قیمت جدید سبد نفت اوپک که آخر هفته میلادی گذشته اعلام شد، نشان می دهد که 12 کشور عضو اوپک در موقعیتی هستند که باید ارز خارجی کافی برای تامین مالی بودجه سال 2014 خود ایجاد کنند، به ویژه آنکه قیمت هنوز بیش از 100 دلار در هر بشکه است.

عبداله اس.البدری دبیرکل اوپک گفت: ما همچنان بر این عقیده هستیم که دنیا منابع کافی برای پاسخ دادن به تقاضای مورد انتظار دارد.

وی افزود: پیشرفت های فنی برای کمک به صنعت نفت ادامه دارد تا مقدار برآوردی نفت و گاز و مقدار اکتشافی آن افزایش یابد. آنچه روزی غیرممکن تصور می شد، امروز ممکن شده است.

وی ادامه داد: روشن است که افزایش عرضه کشورهای غیراوپک به ویژه نفت شیل یا نفت سخت آمریکا، یکی از محورهای اصلی تغییر بازار نفت است لیکن ما از این پیشرفت استقبال می کنیم. این توسعه به تنوع عرضه و ثبات بازار نفت کمک و ثابت می کند که دنیا به سمت جهان بدون نفت نمی رود.

البدری اظهار داشت: با نگاه به وضعیت موجود، می بینیم بازار در تعادل است و ما انتظار داریم این وضعیت تا پایان سال 2014 برقرار باشد.

وی گفت: تولید فعلی نفت اوپک به سقف 30 میلیون بشکه در روز نزدیک است و این چیزی است که بازار می خواست و این سازمان از تامین شدن نیاز بازار اطمینان حاصل کرد.

آلجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ونزوئلا اعضای اوپک هستند.

اقتصام(6)1063**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا