گوناگون

لازمه مقابله با حوادث احتمالی در جامعه ارتقای سطح آگاهی های عمومی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خصوصی عصر چهارشنبه در همایش مدیریت بحران به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی افزود: این هفته فرصتی تا مسئولان و مردم از حوادث گذشته درس گرفته و از تجارب کنونی برای آینده برنامه ریزی داشته باشند.

وی اظهارداشت: همیشه و در هر زمان باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در بین تمامی مسئولان، مدیران و مردم وجود داشته باشد.

مدیر عامل هلال احمر گیلان گفت: این جمعیت با آموزش های لازم امدادی و جذب جوانان مستعد  و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات سعی در کاهش خطر پذیری و اثرات نامطلوب حوادث دارد.

وی در این همایش از مدیران بحران در مناطق روستایی و بخش ها خواست  تشکیل تیم های تخصصی واکنش سریع، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از لحاظ امکانات و تجهیزات و نیاز محلی و بومی در زمینه حوادث و ایجاد بانک اطلاعاتی، شناسایی نقاط خطر آفرین، انجام مانورهای مستمر امدادی و غیر امدادی بای آمادگی در زمان بحران، ارتقای فرهنگ مشارکت از طریق جذب جوانان با استعداد و فعال، مشارکت و ارتباط مستمر با مسئولان امداد شعب، تهیه نقشه راه های ارتباطی و همچنین معین کردن مکان های امن برای اسکان موقت در صورت نیاز های محلی و روستایی  را برای آمادگی در برابر حوادث از اولویت های خود قرار دهند.

خصوصی همچنین آموزش های مستمر بر اساس استاندراهای بین المللی و به روز کردن اطلاعات و تجهیزات امدادی را با هدف کاهش اثرات بلایای طبیعی و آمادگی در برابر حوادث احتمالی را از اقدامات انجام گرفته در هلال احمر عنوان کرد.

افشین عزیزی مدیر کل بحران استانداری گیلان نیز در این همایش با ارائه راهکارهای مناسب در خصوص فرآیند تصمصم گیری و تصمیم سازی در زمان بحران بر اساس شرایط جغرافیای و بومی دهیاران و بخشداران را ملزم به تهیه الگوی محلی برای مقابله و آمادگی در برابر حوادث احتمالی و اجرای مانور و تمرین آموخته ها برای شناخت نقاط و ضعف و قوت آنان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر رشت هم از برگزاری کارگاه آموزشی کار داوطلبی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی 20 نفر از داوطلبان با شرکت در این دوره مباحث مربوط به ارزش های داوطلبی و اصول انجام خدمات داوطلبانه و خط مشی های ایمنی، امنیت رفتاری را از سوی مربیان با تجربه جمعیت فرا گرفتند.

توحید شریعتی آمادگی بیشتر داوطلبان در مواجهه با حوادث و به روز کردن اطلاعات آموزشی و پرورشی داوطلبان را مهمترین اهداف اجرای این دوره عنوان کرد.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در صورت موفقیت در آزمون گواهی پایان دوره دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا