گوناگون

مرکز خدمات شهروند بروکراسی اداری در شهرداری ها را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از خدمات عمرانی شهرداری، از راه اندازی مرکز خدمات شهروند در راستای تحقق شعار شهرداری شهروند مدار و پاسخگو برای اولین بار در شهرداری مرکزی بجنورد خبرداد.

وی اظهار داشت: بروکراسی اداری و پیچیده موجود در شهرداری ها و مشکلات شهروندان در روند رسیدگی به پرونده ها موجب شد تا به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست های آنان، راه اندازی مرکز خدمات شهروند در دستور کار قرار گیرد.

شهردار بجنورد اظهار داشت: برای اولین بار به صورت پایلوت مرکز خدمات شهروند در محل شهرداری منطقه یک بجنورد راه اندازی شد و مصمم هستیم که این مرکز را در سایر شهرداری مناطق نیز راه اندازی کنیم.

براتیان با بیان اینکه در این مرکز سیستم های نرم افزارهای مختلفی نصب شده تا شهروندان با مراجعه به این مرکز مشکلات و درخواست های خود را مطرح کنند، افزود: پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز، براساس برنامه زمان بندی شده درخواست های آنان بررسی و در موعد مشخص به درخواست های آنان پاسخ لازم داده می شود.

وی گفت: به طور مثال اگر شهروندی درخواست کارشناس برای پایان کار ساختمان خود دارد با  مراجعه به این مرکز، زمان دقیق مراجعه کارشناس به شهروند اعلام و کار در موقع مقرر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر 210 هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر، زیر نظر شهرداری مرکزی این شهر اداره می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا