Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمعماریمعماری ملل

لانه زنبورعسل الگوی جالب برای طراحی خیابان ها و فرار از ترافیک !

لانه زنبورعسل الگویی برای طراحی خیابان ها و فرار از ترافیک  در حالی توسط محققان مطرح شده است که آن ها به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان ها در شهرهای کوچک و بزرگ است.در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. این ساختار ساده طراحان را بر آن داشته که آن را در بسیاری از طراحی ها الگوی خود قرار دهند اما حالا و با توجه به بزرگتر شدن شهرها و تشدید چالشی به نام ترافیکهای قفل شده، طراحان شهری به ایده های جدیدی فکر می کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان به نظر می رسد ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل همان گمشده طراحان شهری باشد.به تازگی محققانی از دانشگاه ملی کلمبیا مطالعاتی انجام داده اند که نشان می دهد اگر خیابانهای درون یک شهر به صورت ساختاری شبیه لانه زنبور عسل طراحی شود عملا هیچگاه مشکلی به نام ترافیک در هم گره خورده شکل نخواهد گرفت.

لانه زنبورعسل به نوبه خود ساختاری فوق العاده پیچیده از معماری است که توسط این حشره مفید و ارزشمند ساخته می شود و حالا بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات در زمینه فرار از ترافیک ، بهترین حالت طراحی خیابان های درون شهر زمانی است که هر تقاطع در نتیجه به هم رسیدن سه خیابان ایجاد شود که بدین ترتیب ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل ایجاد می شود.

لانه زنبورعسل

آن ها برای دستیابی به چنین طرحی از مدلهای ریاضی استفاده کرده تا نحوه تردد خودروها در ساختارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند. البته در این مدل تنها به خودروها توجه شده و خبری از عابران پیاده و ساختمانها نبوده است. به همین دلیل محققان در نظر دارند تا در فاز بعدی، شبیه سازی دقیق تری را انجام دهند.

منبع  newscientist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا